Voeding

Het 1200 kilocalorieëndieet

Door minder calorieën binnen te krijgen dan je verbruikt, verlies je gewicht. Zoals de naam al laat uitwijzen mag je bij het 1200 kilocalorieëndieet maar zoveel voedsel eten dat je 1200 kilocalorieën per dag binnenkrijgt.

Het 1200 kilocalorieëndieet een voorbeeld

1200 kilocalorieën bevat voor de meesten nog genoeg voedingswaarde en vormt de aanbevolen hoeveelheid om veilig en gezond af te vallen. Veel diëten die opgesteld zijn door voedingsdeskundigen en gezondheidsspecialisten zijn gebaseerd op die hoeveelheid.

Er zijn tal van boeken en online recepten die weten te vertellen hoeveel calorieën een bepaald voedselproduct gemiddeld bevat. Diëters kunnen voor zichzelf uitmaken wat ze eten, hoeveel ze eten en welke combinaties van voedselproducten ze maken, zolang ze maximum 1200 kcal binnenkrijgen. Het dieet zal succesvoller zijn als het gebaseerd is op vers en onverwerkt voedsel, met fruit, groenten, volkorengranen en magere eiwitten.

Een voorbeeldje is:

• Ontbijt
o een kommetje cornflakes (128 kcal)
o een kommetje magere melk (90)
o een kleine banaan (89)


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    • Middageten
    o tonijnbroodje (85 g) met granen en een eetlepel light mayonnaise (310)
    o twee kommetjes rauwe groentjes, zoals wortel, rode paprika en selder (55)
    o een kleine appel (80)

    • Vieruurtje
    o kleine nectarine (57)
    o bruiswater met stukje limoen (0)

    • Avondeten
    o 85 gram gegrilde kippenborstfilet (75)
    o een kommetje gestoomde groene bonen (44)
    o een kommetje sla, een half kommetje kerstomaatjes, een half kommetje geraspte wortel (45)
    o 2 eetlepels olijfolie en balsamico-azijn (90)
    o een verse kleine perzik (51)

    • Avondsnack
    o een kleine peer (86)

    Op korte termijn kan het 1200 kilocalorieëndieet een groot succes zijn voor de meesten. Maar om gewicht te blijven verliezen zal het nodig zijn om een gezondere levensstijl te adopteren.

    Pin It on Pinterest

    Share This