Producten, Voeding

2 redenen waarom je beter al je maaltijden zelf klaarmaakt

Je hebt vast wel al gehoord dat maaltijden die je zelf kookt veel beter en gezonder zijn dan maaltijden die je op restaurant geserveerd krijgt. Maar weet je ook waarom? Een studie uit 2015 toont namelijk aan dat degenen die vaker uit eten meestal een hoger BMI hebben. Mensen die zelf hun gerechten klaarmaken consumeren over het algemeen minder calorieën. Volwassenen die 1 à 2 keer per week zelf koken kunnen op een enkel jaar tot 50 000 meer kilocalorieën consumeren dan volwassenen die 6 à 7 keer per week zelf hun gerechten klaarmaken.

2 redenen waarom je beter al je maaltijden zelf klaarmaakt

In plaats van geld uit te geven op restaurants, zou je dus beter je kookkunsten bijschaven als je gewicht wil verliezen. Als je nog niet helemaal overtuigd bent, hier zijn nog twee redenen waarom het beter en gezonder is om zelf je gerechten klaar te maken.

  1. Je weet wat je eet.
    Als je wil afvallen, wil je het teveel aan calorieën, vetten, suiker en zout uit de weg gaan. Als je op restaurant gaat, wil je je hieraan wel aan houden, maar eigenlijk heb je geen idee wat er precies allemaal op je bord ligt. Voedsel dat geserveerd wordt in restaurants bevat meestal minder voedingswaarde en meer vetten, suiker en zout. Dat is omdat ze in restaurants vooral gerechten willen serveren die goed smaken in plaats van gerechten die gezond zijn. Als het eenmaal lekker smaakt, kom je terug. Door zelf te koken, beslis je zelf wat er allemaal op je bord komt en ben je er tenminste zeker van dat alle ingrediënten ook vers zijn


    Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.

    • [do_widget_area sidebar-1]
      • [do_widget id="search-2"]
      • [do_widget id="text-2"]
      • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
    • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
      • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
      • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
    • [do_widget_area wp_inactive_widgets]
    • Je bent minder geneigd om te grote porties te eten.
      Het is niet altijd het geval dat hoe meer calorieën je eet, hoe eerder je je voldaan voelt en stopt met eten. Volgens Ello-Martin, Ledikwe en Rolls eten mensen die grote porties voorgeschoteld krijgen meer dan nodig is. Op restaurant krijg je grote borden voor je neus, met meer voedsel dan je eigenlijk nodig hebt, en heb je niet het gevoel dat je wilt stoppen met eten. Door thuis te eten, kun je gemakkelijker zelf je porties scheppen en controleren hoeveel je eet. Een trucje is om je maaltijd te serveren op een kleiner bord. Zo lijkt het dat je meer eet, terwijl dat niet het geval is.

    Pin It on Pinterest

    Share This