Voeding

5 soorten voedsel die je op weg helpen naar een betere nachtrust

Om te vermageren is het belangrijk om iedere nacht minstens 8 uur goed te slapen. Helaas zijn er veel mensen die amper aan 6 uur slaap komen. Of ze hebben het te druk, of ze hebben last van stress, of het lukt gewoonweg niet. Gelukkig zijn er natuurlijke remedies en voedingsmiddelen die je op weg kunnen helpen naar een betere nachtrust. Sommige voedingsmiddelen, zoals cola en koffie, vermijd je beter vlak voor het slapengaan.

5 soorten voedsel dat je op weg helpt naar een betere nachtrust

Voortaan kies je dus voor andere voedingsmiddelen die boordevol vitaminen en mineralen zitten. Daardoor worden er in je lichaam een soort van “slaapsignalen’ doorgegeven waardoor je je moe gaat voelen. Voeg volgende voedingsmiddelen toe aan je voedingspatroon en je zult zien wat voor een verschil ze kunnen maken en hoe veel beter je zal kunnen slapen.

Kersen
Je hoeft geen kersen te eten vooraleer je naar bed gaat, maar zorg ervoor dat je altijd een fles kersensap in je koelkast hebt staan. Drink een klein glaasje een aantal uur voordat je naar bed gaat. Je zal verstelt staan hoe goed dit zal werken, want rond 21 u zal je het al moeilijk hebben je ogen open te houden. Als je het gevoel hebt dat je moe bent, ga dan gaan slapen. Het maakt echt niet uit of je vroeg gaat slapen of niet. Het is beter om op een natuurlijke manier in slaap te vallen dan te moeten vechten om wakker te blijven.

Tomaten
Voeg tomaten toe aan je voedingspatroon en je zal niet alleen beter slapen, maar ook ziektes zoals kanker kunnen voorkomen. Als je bovendien beter slaapt, zal je op alle vlakken beter presteren in het dagelijks leven.

Yoghurt
Dankzij de grote hoeveelheden calcium in yoghurt en andere zuivelproducten, vermindert je stress, waardoor je sneller in slaap valt.

Thee
Thee is een van de beste remedies die dokters voorschrijven mensen die lijden aan insomnia (slapeloosheid). Er bestaan zelfs verschillende varianten van thee die echt bedoeld zijn om beter te kunnen slapen.

Bananen
Als je lichaam de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt (lees: de voedingsstoffen die in bananen zitten), zal je je slaperig voelen naar de avond toe, en vol energie overdag. Bananen eet je dus het best ’s morgens (om meer energie te krijgen) en ’s avonds (om slaperig te worden).

Pin It on Pinterest

Share This