Gewichtsverlies

6 tips om te vermageren zonder te diëten

Een gezond gewicht bereik je door je voedingsgewoonten aan te passen. De volgende tips helpen om je ideale gewicht op een simpele manier te bereiken:

Schermafbeelding-2015-09-27-om-19_36_54_716

  • Minder slaap = meer gewicht

Zorg dat je ’s nachts voldoende slaapt. Acht à negen uur zou voldoende zijn om energievol je dag door te brengen. Te weinig slaap bevordert de appetijt, waardoor je sneller honger krijgt, en sneller gewicht bijkomen.

  • Mindful eten= neem je tijd om te eten

Als je echt proeft wat je eet, en niet alles snel naar binnen “schrokt” zal je sneller vermageren dan wanneer je alles snel naar binnen speelt. Snel eten bezorgt je lichaam minder snel een verzadigd gevoel.

  • Soep drinken voor je maaltijd is een goed idee

Het vermindert namelijk de eetlust en is heerlijk en gezond. Vermijd wel romige soepen. Die bevatten veel meer vet.

  • Hang je strakke kleding in het oog

Het zal altijd gemakkelijker zijn om af te vallen als je motivatie weet te vinden. Hang dat ene strakke jurkje of die broek van vroeger op een zichtbare plaats en je zal al snel meer motivatie vinden om af te vallen.

  • Eet gezonde pizza’s

Kies voor een pizza vol groenten i.p.v. een pizza met vlees. Op die manier kan je al snel honderden calorieën besparen. Als je tijd hebt, maak dan je pizza zelf en kies voor light kaas zonder vetten.

  • Beloon jezelf

Als je al gezonde gewoontes volhoudt, verdien je het om jezelf te belonen. Laat je verzorgen in een schoonheidsinstituut, bel een vriendin op en ga lekker op restaurant (maar houd het gezond!).

Pin It on Pinterest

Share This