Producten

8 manieren om gewicht te verliezen zonder op dieet te gaan

Gewicht verliezen is niet alleen leuk, het is ook super gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen met overgewicht die een gewrichtsontsteking hebben en die 10% van hun gewicht verliezen, beter kunnen bewegen en 50% minder pijn hebben. Probeer de volgende stappen uit en verlies die overtollige kilo’s en streef naar een gezond lichaam.

  • Kies de juiste borden. Kies kleine bordjes om uit te eten en je zal al snel 20% minder eten per maaltijd. Borden en de grootte van maaltijden zijn de laatste jaren alleen maar veel groter geworden, dus je eet hoogstwaarschijnlijk veel te veel dan nodig is. Het is ook zo dat mensen meer eten en drinken als ze grotere porties voorgeschoteld krijgen. Zorg er ook voor dat het kleur van je bord in contrast staat met het eten erop. Onderzoek heeft namelijk bewezen dat mensen meer eten als je eten hetzelfde kleur heeft als je bord.
  • Water. Een vijfde van de calorie-inname van Amerikanen gaat naar drank, dus als je overschakelt naar water, heb je al 20% minder calorieën ingenomen. Als je water drinkt voordat je aan je maaltijd begint, heb je minder eetlust, waardoor je sneller gaat afvallen.
  • Genoeg slapen. Als je lang opblijft, ga je sneller zin hebben in ongezonde maaltijden. Mensen eet vaak veel meer na een slecht nachtje slapen of een nachtje stappen. Als je niet voldoende slaapt wordt er namelijk extra veel ghreline geproduceerd, waardoor je veel meer honger hebt. We kennen het allemaal wel. Om 4u ’s nachts, wanneer we onderweg zijn naar huis, nog een snack bestellen in de frituur. Het is zowat het slechtste wat je kunt doen! Zorg er dus voor dat je aan de verleiding kunt weerstaan, of vroeger in bed kruipt!

 

Pin It on Pinterest

Share This