Gewichtsverlies, Producten

Afslanken met de hulp van je favoriete fruit : avocado

Ik hoor je al denken: “Avocado? Fruit?”
Ja, dat is het zeker en vast  en dus past het perfect in je voedingsplan als je op dieet bent. Niet alleen telt het als één van je 5 stukken fruit/groenten per dag, maar het heeft nog andere voordelen voor je gezondheid.

Afslanken met de hulp van je favoriete fruit avocado

Fruit bevat meestal koolhydraten terwijl avocado rijk is aan gezonde vetten. Vet is meestal slecht voor je, tenzij je de juiste, gezonde vetten kiest. Zo kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor vette vis, olijfolie, kokosnoot(melk) en noten. Maar avocado spant de kroon !

Avocado is zéér voedzaam. De fruitsoort bevat namelijk veel verschillende voedingsstoffen waaronder 20 diverse mineralen en vitamines. De lekkernij heeft ook een positieve invloed op je hart door de afwezigheid van cholesterol en zout waardoor vele diëtisten fan zijn van de avocado.

De vetten in de avocado worden vaak gelinkt aan een ontstekingsremmende werking en een positief effect op genen die gelinkt worden aan kanker.  Ook hebben recente studies bewezen dat het fruit krachtige antioxidanten bevat die je ogen beschermen.  De kans op cataract en geleidelijke blindheid op latere leeftijd neemt af.

Nu vraag je je misschien af hoe je een avocado precies moet eten? Doe inspiratie op met de volgende overheerlijke tips en wedden dat je overhaald bent?

– Op (bruine) toast met radijsjes

– In een slaatje met mango en kip

– Gemixt in een smoothie (meng met magere yoghurt, banaan en appelsien)

– Rauwe avocadosoep (combineer met komkommer, erwtjes en  munt en/of citroen voor een zomers soepje)

– Avocado pasta (mijn persoonlijke favoriet! ) Sausje op basis van avocado, look, basilicum, citroen en Parmezaan.  Volkoren pasta en extra groentjes zijn hier ook een aanrader voor een nóg gezondere maaltijd.

Smullen maar !

Pin It on Pinterest

Share This