Gewichtsverlies, Lifestyle

Afslanken op korte termijn door enkele eetgewoontes aan te passen

Gewoon sporten en gezond eten kan helpen om je kilo’s te laten verdwijnen. Maar vaak is dit een dieetplan op lange termijn en duurt het té lang voor je resultaat merkt van je harde inspanningen. Je zal gelijkmatig vermageren maar zéér traag. Gelukkig zijn er andere middeltjes die je metabolisme boosten en het afslankingsproces een duwtje in de rug geven en zo calorieën sneller te verbranden.

Afslanken op korte termijn door enkele eetgewoontes aan te passen

Let vooral op met wat je drinkt. Zo is groene thee erg gezond. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die groene thee dronken 70 kcal meer verbrandden per dag dan mensen die gewoon water dronken na de maaltijd. Die 70 calorieën per dag komen samengeteld uit op zo’n 3,5 kilogram vet dat je extra kan verbranden per jaar.

Daartegenover staat dat je metabolisme cola, koffie en alcohol veel minder snel verbrandt. Vloeibare calorieën worden namelijk veel trager verwerkt dan energie uit eten en geven je ook een minder verzadigd gevoel. Kies dus liever een handje noten dan koffie om je wat extra energie te geven tijdens de werkdag.

Kruiden toevoegen aan je eten kan je metabolisme ook versnellen. Niet alleen stimuleert het de vetverbranding, kruiden zorgen ook dat je sneller voldaan bent tijdens de maaltijd.

Een belangrijke tip die elke diëtist zal meegeven is : Sla geen enkele maaltijd over ! Ook al heb je geen tijd om te ontbijten, of ben je niet zo hongerig tijdens de lunch, eet toch iets kleins. Als je een maaltijd overslaat, zal je lichaam denken dat je eten tekort komt waardoor het overschakelt op ‘besparingsmodus’. Wanneer je daarna toch iets eet, zal je lichaam de calorieën trager verbranden en komen de kilo’s er zo weer bij. Kies dus steeds voor een rijk, evenwichtig ontbijt, een gezonde lunch, een licht avondmaal en gezonde tussendoortjes.

Pin It on Pinterest

Share This