Lifestyle

Afvallen na de bevalling

Onmiddellijk na de geboorte van je kindje, denk je helemaal niet aan je lichaam. Je bent een trotse moeder geworden, en je lichaam komt zeker en vast niet meteen op de eerste plaats. Na een aantal dagen/weken, zal je toch het gevoel hebben dat je lichaam totaal uit balans is. Je voelt je minder mooi, slap en dik. Hoe ga je diëten na de bevalling is de centrale vraag in dit artikel.

Afvallen na de bevalling

De meeste vrouwen komen gemiddeld zo’n 10 à 12 kilo aan gedurende de zwangerschap. Na de zwangerschap verlies je zo’n 6 kilo aan de baby, het vruchtwater, de placenta en het extra bloed. De andere 4 à 6 kilo gaan er dus jammer genoeg niet vanzelf af. Het is aangeraden om ongeveer 6 weken te wachten met “ontzwangeren”/vermageren. Het is beter om je lichaam eerst te laten herstellen en pas nadien te starten met een bepaald dieet. Je kunt wel al beginnen met zo weinig mogelijks snacks en andere ongezonde zoetigheden te eten.

Gezonde voeding is het woord bij uitstek voor diëten na de bevalling. Eet veel aardappelen, pasta of rijst, minimaal 2 stuks fruit, zuivelproducten, volkorenboterhammen en drink minstens 2 liter water per dag. Maak het allemaal niet te moeilijk en zwaar voor jezelf, maar begin wel op het juiste moment te diëten. Stel het dus zeker niet uit.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Begin ook langzaam weer met bewegen. Ga dagelijks een kilometer wandelen, ga fietsen of zwem een aantal baantjes. Bouw dit allemaal rustig op.

    Indien je borstvoeding geeft, is het noodzakelijk om voldoende voedsel binnen te krijgen. Er wordt aangeraden om tot zo’n 500 calorieën per dag extra te eten. Haal deze calorieën wel niet uit ongezonde fastfoodproducten, maar uit bijvoorbeeld tomaten, paprika’s, wortels, appels, bananen…

    Je lichaam zal vanzelf in balans komen als je deze tips volgt!

    Pin It on Pinterest

    Share This