Lifestyle, Producten

Bespaar (minstens) honderd calorieën minder per maaltijd

Bij diëten draait alles rond de juiste hoeveelheid vet, proteïnes en koolhydraten, maar vooral rond het aantal calorieën dat je dagelijks mag opnemen. Als je je lichaam beetje bij beetje laat wennen aan het dieet heb je meer kans om effectief gewicht te verliezen en je ervaart veel minder stress. Eén van de kleine stapjes die je kunt nemen, is het aantal calorieën per dag te verminderen. Houd bij wat je allemaal eet en probeer de eerste dagen 100 kcal minder op te nemen. Dit kan perfect zonder dat je smaakloze of minieme porties hoeft te eten.

  • Bespaar 160 kcal door je gewone portie roomijs te vervangen door een halve kop light vanille ijs of vanille yoghurtijs.
  • Bestel een broodje met kalkoen of kippenwit in de plaats van tonijn met mayonaise en bespaar 100 kcal.
  • Laat de Caesar-salade even voor wat het is en kies voor een simpel slaatje zonder dressing. Besprenkel enkel met wat olijfolie en kruiden om 250 kcal te besparen.
  • Laat het brood staan op restaurant, vraag een salade en een voorgerecht in de plaats van een volledig hoofdgerecht en vraag of je je restjes kan meenemen om 100 kcal of meer te besparen.
  • Deel je dessert met vrienden en familie.
  • Je kunt tot 300 kcal minder opnemen door een klein bordje of zelfs een kinderportie frietjes te vragen. Geniet van die paar frietjes in de plaats van te blijven eten.
  • Calorieën sluipen gemakkelijker ons leven binnen door drankjes dan door eten. Daarom moet je heel erg opletten met frisdrank en suikerhoudende sapjes. Probeer water met een smaakje of light frisdrank in de plaats van voorverpakt fruitsap om 150 kcal uit te sparen.
  • Zorg dat je kasten thuis en op het werk vol zitten met gezonde snacks die minder dan 100 kcal per portie bevatten. Rijstkoeken, suikervrij ijs, frozen yoghurt of fruit bevatten allemaal minder dan 100 kcal (als je er niet te veel van eet uiteraard) en bevatten de juiste voedingsstoffen om de dag door te komen.

Als je vastberaden bent om op dieet te gaan, is het veel slimmer om eerst kleine aanpassingen te maken in je leven. Meteen een zwaar dieet volgen, werkt demotiverend en is vaak mentaal en fysiek te zwaar om vol te houden. Verander kleine dingen in je dagelijkse leven, maar blijf wel realistisch. Succes!

Pin It on Pinterest

Share This