Lifestyle, Voeding

De beste dieettips aller tijden

Je start met een nieuw dieet, je laat het andere vallen. Zouden eetgewoontes even snel voorbij waaien als modetrends? Laten we het onder ogen zien: de beste manieren om gewicht te verliezen zijn die die al heel lang bestaan. In dit artikel hebben we de allerbeste dieettips aller tijden voor jou opgesomd. Ze mogen misschien niet zo “in” zijn als de laatste nieuwe diëten, maar we garanderen je dat ze nooit ouderwets zullen worden.

1

1) Eet ontbijt

Vergeet nooit je ontbijt. Je ontbijt bezorgt je namelijk de nodige energie om de dag door te brengen.

2) Met mate

Eet alles met mate. Denk aan de “drie-keer-bijten-regel” als je aan je dessert begint. Drie hapjes mag je eten, maar daarna leg je je vork of lepel weg.

3) Blijf gaan

Het is beter om tijdens je workout niet meer dan 30 seconden te rusten tussen de oefeningen. Je zal veel meer calorieën verbranden als je minder lange pauzes inlast.

4) Geen snacks meer ’s avonds laat

Zorg ervoor dat je drie uur voordat je gaat slapen niets meer eet. Je metabolisme werkt ’s nachts minder goed, waardoor je geen vet meer zult verbranden, maar opslaan. We weten dat dit voor heel wat mensen een grote stap is om ’s avonds niets meer te eten, maar probeer die vette snacks zoals chips en koekjes te vervangen door gezondere varianten. Koop een fruitsalade in de winkel als je geen tijd meer hebt om zelf iets klaar te maken


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    5) Stel jezelf de vraag

    Vooraleer je begint te eten, stel jezelf de vraag of je wel echt honger hebt. Wees eerlijk met jezelf en leg het eten gewoon weg als je geen honger hebt.

    6) Sla je slaap niet over

    Zorg ervoor dat je zes à acht uur per nacht slaapt. Als je te weinig slaapt wordt er meer ghreline aangemaakt. Ghreline is een hormoon dat afgescheiden wordt door de maagwand en eetlust opwekt. Kort samengevat: weinig slapen staat gelijk aan gewichtstoename. Las ongeveer twee keer per dag een pauze in van drie minuten om ademhalingsoefeningen te doen. Deze oefeningen helpen bij de afname van het stresshormoon cortisol, dat vet kweekt rond je middel.

    7) Maak je eigen lunch

    Volgens een studie verliezen mensen, die op dieet zijn, en 1 keer per week gaan lunchen, in het totaal 2 kg minder.

    8) Train je brein

    Wees duidelijk over je doelen. Je brein maakt een onderscheid tussen waar je nu staat en waar je wilt staan, dus wees 100% duidelijk voor jezelf en je brein laat stoffen zoals wilskracht los op je lichaam.

    9) Eet groentjes

    Eet volgens de juiste volgorde. Eet eerst je groentjes op en dan pas de rest. Je zult sowieso meer groenten eten en uiteindelijk sneller minder eetlust hebben waardoor je minder van de rest zult eten.

    10) Gezonde snacks

    Eet om de twee of drie uur een kleine gezonde snack om later op de dag “nee” te kunnen zeggen tegen alle andere ongezonde verleidingen.

    11) Houd je doel voor ogen

    Houd jezelf een doel voor ogen met een deadline. Plan bijvoorbeeld over 5 maand een “after-photoshoot” met een echte fotograaf.

    12) Wees je bewust van de harde realiteit

    Wees je bewust dat je het soms lastig zult hebben. Als je je comfort zone verlaat, zal het moeilijk zijn om te wennen aan je nieuwe eetgewoontes. Wees je daarvan bewust, en probeer door te zetten.

    13) Plan een ongezond dagje in

    Weersta aan je verlangens om ongezonde te eten en stel ze uit. Wees je ervan bewust dat je op een andere dag alles mag eten wat je wil eten, maar dat je nog even moet volhouden!

    14) Houdt een voedeseldagboek bij. Volgens een studie verliezen vrouwen gemiddeld zo’n 2,5 kg meer dan vrouwen die geen dagboek bijhouden. Haal die pen maar boven!

    15) Gebruik je armen Wanneer je op de loopband loopt, doe er tegelijkertijd wat armspieroefeningen bovenop. Gebruik lichte gewichtjes en je zal extra calorieën verbranden.

    16) Hongerig in de supermarkt = not done

    Zorg dat je voldoende hebt gegeten als je inkopen gaat doen. We hebben het allemaal wel al eens meegemaakt. Als je met een hongergevoel de supermarkt binnenwandelt, kom je gegarandeerd buiten met extra veel producten die je niet eens nodig hebt, en die vaak nog eens ongezond zijn ook. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je altijd een appel in je handtas hebt zitten. You never know…

    17) Geen frisdrank

    Drink nooit meer frisdrank. Als je regelmatig frisdrank drinkt, zijn je spieren minder geneigd om vet te verbranden.

    18) Vezels en eiwitten

    Eet zo veel mogelijk gezonde groenten, noten, zaden en eiwitten zodat je geen eetlust meer hebt en andere dingen wilt eten.

    19) De appeltest “Je hebt pas honger als je zin hebt om een appel tee ten, zo niet, dan heb je helemaal geen honger.”

    20) Geen calorieën in de namiddag

    Het is misschien wel de lastigste tip uit deze lijst, maar als je geen calorieën inneemt in de loop van de namiddag, zal je echt wel gewicht verliezen.

     

    Pin It on Pinterest

    Share This