Fitness

Oefeningen voor strakkere billen

Heb je het gevoel dat je billen “hangen”? Wil je je billen strakker, slanker en steviger maken? Lees dan dit artikel waarin de drie beste workouts voor de billen op een rij gezet worden, want enkel met de juiste bilspieroefeningen, kan je je billen op een effectieve manier trainen.

Oefeningen voor strakkere billen

Bilspieroefeningen maken je billen sterker en krachtiger, waardoor je mooiere en rondere billen krijgt. Ze verbeteren ook de bloed-doorloop van je huidweefsel waardoor je een mooie en gladde huid zult hebben.

Algemene tips voor het trainen van je billen:

-Blijf rustig ademen tijdens de oefeningen.
-Drink regelmatig water tijdens de workouts.
-Draag losse kleding waarin je vrij kunt bewegen.
-Stop onmiddellijk als je te veel pijn voelt.
-Pijn op de dag na de workout is een positief teken! Het verdwijnt vanzelf na twee dagen.
-Zoek een partner waarmee je de oefeningen kunt doen. Op die manier kan je elkaar stimuleren en wordt het ook nog eens dubbel zo plezant.
-Doe bilspieroefeningen zo’n drie à vier keer per week


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    1. Standaard squat

    Ga rechtop staan, voeten naast elkaar en houd je handen voor je. Buig door je beide knieën totdat je een sterke spanning in je bilspieren voelt. Houd ondertussen je rug vrij recht. Houd deze positie 1 seconde vast en beweeg terug naar de beginpositie

    2. De voorwaartse stap

    Begin rechtop met je voeten een beetje uit elkaar. Neem een stap voorwaarts met je rechterbeen en houd je ellebogen langs je lichaam. Zet je rechtervoet voor je en zak rustig door je bovenbenen. Zak door totdat je rechterdij parallel aan de grond is terwijl je je linkerbeen achter je houd met je knie gebogen. Beweeg in omgekeerde volgorde terug naar de beginpositie en wissel dan van been.

    3. De Sumo workout

    Begin met je voeten wij onder je op de grond geplant. Je voeten moeten naar buiten wijzen en je handen houd je in elkaar gevouwen voor je. Buig rustig door je knieën terwijl je je bovenlichaam gestrekt houdt. Met je billen beweeg je tegelijkertijd automatisch naar achteren. Ga zo door totdat je dijbenen horizontaal staan. Beweeg dan weer rustig terug omhoog naar de beginpositie totdat je benen weer gestrekt zijn.

    Pin It on Pinterest

    Share This