Gewichtsverlies

Blijvend afvallen

Veel mensen starten een dieet, houden het voor een lange periode vol, geraken de overtollige kilo’s kwijt, maar hervallen opnieuw in hun oud eetpatroon: ze hebben last van het zogenaamde jojo-effect. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat je je overtollige kilo’s verliest en ze toch niet meer terugkomen. Blijvend afvallen is een manier waarbij je je levensstijl moet aanpassen. Lees de volgende vijf tips om blijvend af te vallen en je slanke lijn te behouden.

Blijvend afvallen
Tip 1: Eet gezond
Probeer elke dag genoeg groenten en fruit te eten en vermijd gefrituurde producten en andere producten die veel vet bevatten. Je zal al snel het verschil merken.

Tip 2: Ontbijt
Vele mensen hebben ’s morgens helemaal geen honger of eten bewust geen ontbijt omdat ze denken dat ze dan minder calorieën opnemen en dus gezonder leven. Het is veel beter om wel te ontbijten omdat dan je stofwisseling wordt gestart. Bovendien heb je ook veel minder last van eetbuiten.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Tip 3: Gezonde tussendoortjes
    Vervang dat ene koekje door een stuk fruit. Er zijn enorm veel tussendoortjes die een goeie vervanging zijn voor al die minder gezonde tussendoortjes.

    Tip 4: Koop geen ongezond eten
    Als je veel chipszakken, koekjes, pizza, frietjes… in huis hebt, zal je die al veel sneller opeten. Begin bij het begin en koop geen ongezonde producten meer. Wat je niet in huis hebt, kan je ook niet opeten!

    Tip 5: Drink bewust
    Schrap je dagelijks frisdrankje van je lijstje en drink enkel een gesuikerd drankje in het weekend. Water en thee zijn veel gezondere varianten. Bovendien zijn er al zo veel soorten water/thee in de winkelrekken terug te vinden, zodat je genoeg keuze hebt tussen verschillende smaken. Pas ook op met alcohol en vruchtensappen. Daar zitten ook veel meer calorieën in dan je verwacht.

    Pin It on Pinterest

    Share This