Voeding

Controleer wat je eet op feestjes en evenementen

Op sociale evenementen of feestjes is het vaak moeilijk om nee te zeggen tegen al dat (ongezonde) eten rondom jou. Al die keuze maakt het ook verwarrend om te weten wat je nu wel en niet mag weten als je gezond probeert te blijven. Er schuilen zoveel extra calorieën in bijvoorbeeld dat broodje of dat stukje taart. Je hoeft jezelf natuurlijk niet uit te hongeren maar proef met mate. Om te weten wat je best wel en niet eet en hoeveel je je mag veroorloven als je jezelf beloont, volg onderstaande tips :

3

1. Hou een eet-dagboek bij
Het neemt wat tijd in maar geleidelijk aan zal het een gewoonte worden. Schrijf op wat, hoeveel, waar en waarom je iets at. Noteer ook hoe hongerig je was op dat moment. Zo zal je ontdekken waar en wanneer je het vaak of het meest eet. Ook het ‘waarom’ je iets eet kan je heel wat inzicht brengen in je eetpatroon.

2. Plan alles op voorhand
Als je een feest in het vooruitzicht hebt, bereid je dan voor om te grijpen naar de gezondere alternatieven als je de keuze hebt. Schep bijvoorbeeld extra groenten op om je een vol gevoel te geven. Geniet ook genoeg van je portie voor je beslist om een tweede portie te vragen.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    3. Ga niet weg als je hongerig bent
    Een lege maag zal er alleen maar voor zorgen dat je meer zal eten op het evenement zelf. Dit is zeer nefast voor je dieet en bovendien zal je achteraf ook te veel gegeten hebben om te kunnen genieten van het feestje.

    4. Probeer je porties te beperken en kies voor een kleiner bord
    Als je nog steeds echt honger hebt, kan je voor een tweede portie gaan maar laat je maag even verteren.

    5. Let op voor de snacks op tafels zoals chips of snoepjes
    Zorg dat je in de plaats altijd een glas water bij je hebt zodat je kan drinken als je de nood voelt om te graaien in een kom met chips.

    Pin It on Pinterest

    Share This