Lifestyle

Dagelijkse gewoontes van fitnessprofessionals en voedingsdeskundigen

Fitnessprofessionals lijken wel supermensen die nooit moeilijkheden ondervinden om gezonde voedingskeuzes te maken of om vaak te gaan sporten. Maar … verassing! Ze zijn eigenlijk net zoals ieder van ons. Het zijn ofwel drukbezette professionals, moeders, vrouwen ofwel vrienden en leden die ook een leven hebben naast de fitness.
Fitnessprofessionals kunnen vaak volhouden omdat ze zichzelf bewapenen met doelmatige dagelijkse gewoontes. Lees hieronder wat die gewoontes allemaal inhouden.

1

Samenvoegen
Voeg een nieuwe goede gewoonte toe aan een reeds bestaande gewoonte. Zo kun je bijvoorbeeld squats doen wanneer je je tanden aan het poetsen bent. Je tanden poetsen duurt gemiddeld zo’n tweetal minuten. In die tijdspanne kun je al zo’n 30 squats doen ’s morgens en een dertigtal ’s avonds. Nog een ideetje? Sta op één been wanneer je de vaat aan het doen bent.
Parkeer verderop en neem de trappen. Je kunt op alle mogelijke manieren dagelijks meer bewegen. Het zit hem allemaal in de kleine dingetjes. Kleine gewoontes en acties kunnen leiden tot grote gezondheidswinsten.

Hydrateren
Als je niet zo veel van water houdt, kun je ’s morgens een tas warm water me limoen drinken. Dit stimuleert de spijsvertering en helpt de pH-waarde van het lichaam in evenwicht te houden. Bovendien kan het ook helpen om cafeïne-inname te beperken.

Planten zijn de basis
In de plaats van te focussen op calorieën of je zorgen te maken over wat je niet mag eten, focus je beter op wat je wel mag eten. Groenten moeten de basis vormen van je dieet. Ook al het voedsel dat uit de zee komt kun je regelmatig eten.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Neem de tijd om te ademen of te mediteren
    Voor je ’s morgens je huis verlaat, is het goed om even stil te zitten en je te focussen op je ademen. Een tweetal minuutjes volstaat. Heb je meer tijd? Een vijftiental minute zijn ideaal. Om te mediteren hoef je niet eens neer te zitten. De bedoeling is dat je gefocust bent en je bewust bent van de stilte en het geluid van je adem. Als je dit ’s morgens doet, kun je de dag mentaal op de juiste manier beginnen.

    Maak het jezelf gemakkelijk om gezond voedsel te eten
    Houd een dagje vrij om gezond voedsel te maken zodat je op andere momenten gewoon nog het voedsel uit de frigo moet nemen. Als je gezond voedsel gewoon hoeft te nemen en niet telkens opnieuw moet gaan klaarmaken, zal je ook sneller kiezen voor gezond voedsel. Zet dat voedsel ook op een plaats waar je het goed kan zien (bijvoorbeeld op ooghoogte in je koelkast) en zet op een tweetal plaatsen in je huis een fles water.

    Schrijf vanalles neer
    Houd je intenties niet in je hoofd. Voor je gaat slapen, schrijf je beter drie dingen neer die je belangrijk vindt en wilt realiseren de volgende dag. Het kan je helpen om bewust te blijven over je doelen en om ze te realiseren.

    Behoud een zekere consistentie ’s morgens
    Word iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip wakker (in het weekend kan je wel een uurtje langer slapen) en kruip in je sportkleren bij de aanvang van de dag. Zet je koptelefoon op en blijf gemotiveerd om te sporten.

    Eet vaker
    De meeste onder ons zijn zo geconditioneerd dat ze denken dat je 3 grote maaltijden per dag moeten. Soms is het beter om meer dan drie keer per dag te eten. Als je vaker kleinere maaltijden eet (ongeveer om de twee à drie uur), blijft je metabolisme de hele dag door goed werken. Bovendien kun je ook voorkomen om te veel te eten. We weten allemaal dat als je één maaltijd overslaat, je te veel eet bij de volgende maaltijd.

    Reis niet alleen
    Iedereen, zelf professionals hebben hulp en steun nodig. Zoek een aantal mensen met wie je een soort van sportgroep kunt volgen. Je kunt dan samen gaan lopen, gaan fietsen, naar de fitness gaan… Zolang jij en sportvrienden het maar leuk vinden en elkaar blijven motiveren. Zorg ervoor dat je je omringt met mensen die je zullen helpen om je doelen te bereiken.

    Maak dertig minuten per dag vrij
    Hét excuus waarom mensen zeggen dat ze niet sporten, is omdat ze zogezegd geen tijd hebben. Hoe druk je het ook hebt, je kunt altijd wel 30 minuutjes tijd vinden om te sporten. Professionals raden ook aan om dagelijks minstens een halfuurtje in beweging te zijn. Een halfuurtje wandelen of fietsen volstaat, je hoeft echt geen lastige fitness workouts uit te voeren.

    Fruit en groenten
    Als je ergens naartoe gaat en je weet dat er geen gezonde dingen te vinden zullen zijn, neem dan je eigen fruit en groenten mee. Op die manier kan jij bij elke maaltijd een stuk fruit of groente verorberen!

    Pin It on Pinterest

    Share This