Gewichtsverlies, Lifestyle

De waarheid over buikvet

Verrassing! Iedereen heeft buikvet, zelfs de mensen die een sixpack hebben. Buikvet hebben is dus een perfect normale zaak. Hoewel, té veel buikvet kan je gezondheid aantasten, terwijl andere soorten vetten dat niet doen. Bepaalde vetten zit vlak onder de huid, andere vetten, zoals rond je hart, longen, lever en andere organen, zitten net wat dieper onder de huid. Het is het diepere vet dat voor grote problemen kan zorgen, zelfs bij magere mensen!

Het vetpercentage in je lichaam wordt deels bepaald door je genen, en deels door je levensstijl en hoe actief je bent. Studies hebben aangetoond dat magere mensen die op dieet waren, maar niet aan sport deden, veel meer vet in hun lichaam hebben.

De vier hoofdzaken om buikvet te verliezen zijn: bewegen, diëten, slapen en stressbeheer.

  • Beweeg:
    Zorg ervoor dat je dagelijks 30 minuten sport, en dat minstens 5 dagen per week. Ook wandelen volstaat, zolang je maar het gevoel hebt gehad dat je bewogen hebt en je hebt ingespannen. Om betere resultaten te boeken is het beter om af en toe eens te gaan joggen. Heb je geen zin om naar buiten te gaan en de koude te trotseren? Koop dan een roeiapparaat of een hometrainer. Geen geld? Op www.tweedehands.be of www.kapaza.be vind je zeker en vast iets goedkoops!
  • Diëten:
    Er bestaat geen speciaal magisch dieet om vet te verbranden, maar wanneer je aan het diëten bent, is buikvet het eerste wat je zal verliezen. Voldoende vezels opnemen kan daarbij helpen.
  • Slapen:
    Uit onderzoek bleek dat mensen die 6 à 7 uur per nacht slapen minder vet hebben dan mensen die slechts 5 of minder uren of meer dan 8 uren per nacht slapen.
  • Stress:
    Iedereen heeft wel eens stress, maar het is hoe je ermee omgaat dat belangrijk is. Het beste dat je kunt doen om stress te verhelpen is chillen met vrienden en familie, mediteren en sporten!

Pin It on Pinterest

Share This