Gewichtsverlies

Diëten lukt niet

Iedereen heeft het wel al eens geprobeerd: op dieet gaan. Sommige mensen proberen het ene dieet na het andere, en niets blijkt te helpen. Bij de meesten onder ons blijft het gewicht hetzelfde, of wordt steeds meer. Andere mensen vallen dan weer heel snel af, maar komen later net zo hard weer aan. Of erger: ze komen nog meer aan dan dat ze oorspronkelijk wogen (het jojo-effect).

Weegschaalgooien_367

Het is een fenomeen dat iedereen wel kent: afvallen lukt niet of het afvallen stagneert. Vaak is dit het gevolg van een slecht dieet of een slechte discipline. Als je afslankpogingen niet het gewenste resultaat leveren, kan dit namelijk demotiverend zijn. Je denkt over een paar maand gezond, slank en fit te zijn, maar niet is minder waar: je blijft je gewicht behouden en je bent daardoor erg teleurgesteld.

Blijf echt niet bij de pakken neerzitten want er zijn heel veel andere methodes die werken om je streefgewicht te bereiken. Lees hieronder een aantal methodes die je kunt toepassen als afvallen niet werkt:

  • Verstevig je dieet: ga na wat je de laatste dagen hebt gegeten en bedenk of je je op alle momenten wel aan je dieet hebt gehouden. Zo niet, haal dan enkele elementen uit je voedingspatroon met hoge calorieën of veel vetten en vervang deze producten door gezondere varianten.

Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]
    • Verander van dieet: de belangrijkste redenen voor het stagneren van je gewicht is dat je lichaam zich gewoonweg al heeft aangepast aan je dieet of dat het gekozen dieet helemaal niet bij je past. Merk je dat je gewicht steeds hetzelfde blijft? Verander dan van dieet.
    • Het is erg belangrijk om niet toe te geven aan je hongergevoel. Een afslankprogramma waarbij je steun en motivatie krijgt, kan hierbij helpen.
    • Beweeg meer natuurlijk: het is wetenschappelijk bewezen dat meerdere malen per dag bewegen beter is dan één keer per dag intensief sporten. Iedere dag een aantal keer op en af de trap lopen kan al goed zijn voor je gewicht.

    Pin It on Pinterest

    Share This