Lifestyle

Drie manieren om gemotiveerd te blijven

Mensen die op dieet gaan en een voedseldagboek bijhouden verliezen twee keer zo veel gewicht. Je bent meer op de hoogte van wat je doet met je lichaam en je kunt het ook altijd eens nalezen. Je vastklampen aan fitnessgewoontes is verschillend van je vastklampen aan een gezond eetpatroon. We hebben gepraat met enkele fitness experts die jullie de volgende manieren aanbieden om gemotiveerd te blijven, alsook geïnspireerd te blijven om te sporten.

Drie manieren om gemotiveerd te blijven

Verander je visie

Verander je “zetelmentaliteit” naar een “topsportersmentaliteit”. Het lijkt een grote uitdaging, maar dat is het eigenlijk niet. Sommige mensen hebben het excuus dat ze het te druk hebben, bijvoorbeeld wanneer ze kinderen krijgen. Je kunt de geboorte van je kinderen toch zien als een manier om gemotiveerd te blijven. Vele jonge moeders vinden sporten belangrijk, omdat kinderen opnemen wat ze zien. Als je wilt dat je kinderen later sporten, dan is het belangrijk dat je zelf ook veel sport. En wat is nu een betere motivatie dan je kinderen zelf?

Houd een doel voor je ogen

Er is niets meer motiverend dan in grote letters op je kalender te zetten dat je moet gaan sporten. Zorg ervoor dat je een bepaald schema in gedachten hebt, dat je iedere dag moet volgen. Houd er ook rekening mee dat je doelen haalbaar moeten zijn. Kies er bijvoorbeeld voor om iedere dag tien minuten te sporten i.p.v. 40, want dat zal inderdaad niet altijd haalbaar zijn.

Plan een vast tijdstip in

Sommige sporters kiezen ervoor om vlak voordat de dag begint (bij zonsopgang) te sporten. Probeer iedere dag ergens een uurtje te vinden om voor je lichaam te zorgen.

Pin It on Pinterest

Share This