Gewichtsverlies

Drie manieren om je gewicht te behouden naarmate je ouder wordt

Naarmate vrouwen ouder worden, komen ze een aantal kilo’s bij. Zelfs al eten ze exact hetzelfde en nemen ze exact dezelfde hoeveelheid calorieën binnen, toch is er sprake van gewichtstoename. Ze voelen zich opgeblazen en energieloos, en ze passen niet meer in hun kleren. Dit probleem kan niet alleen zeer frustrerend zijn, maar ook gezondheidsproblemen teweegbrengen. Het kan leiden tot hogere risico’s op hartziektes, borst- en baarmoederhalskanker, diabetes, hoge bloeddruk of hersenbloedingen.

De volgende tips kunnen je helpen om gewicht te verliezen en je ideale gewicht te behouden. Dit allemaal op een uiterst gezonde manier en zonder een beroep te doen op onevenwichtige diëten of andere manieren.

Drie manieren om je gewicht te behouden naarmate je ouder wordt

Spreid je maaltijden, niet je taille

Na je twintigste levensjaar vertraagt je metabolisme zo’n 10% iedere tien jaar. Dat is dus de reden waarom je niet dezelfde hoeveelheid voedsel kan eten als toen je jong was. Ook al blijf je even veel sporten en bewegen, je zult verdikken als je dezelfde hoeveelheid calorieën inneemt.

Gelukkig bestaat er een oplossing: om het vertragingsproces van je metabolisme de rug toe te keren, kan je gewoonweg je eetgewoontes een beetje aanpassen. Als je voortaan vijf kleine maaltijden per dag eet, i.p.v. drie grote maaltijden, kan je je metabolisme versnellen, zonder extra reserves op te slaan. Het is trouwens nooit een goed idee om grote maaltijden naar binnen te spelen, want je lichaam kan slechts een bepaalde hoeveelheid voedsel verteren. De rest van het voedsel wordt opgeslagen als vet en wordt dus niet verbrand. Idealiter eet je dus ontbijt, een snack, lunch, een snack en avondeten. Allemaal kleine porties en uiteraard ook allemaal gezond voedsel. Je lichaam zal al het voedsel dat je binnenspeelt sneller verteren en niet langer als vet opslaan.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Blijf gehydrateerd

    Wanneer je honger hebt, kan het eigenlijk ook gewoon zijn dat je dorst hebt. Dus als je jezelf betrapt op weg naar de automaat om een koekje te kopen, zorg er dan voor dat je voldoende water hebt gedronken voor je iets koopt. Het zal je helpen om uiteindelijk toch niets te kopen. Het is zo gemakkelijk om te vergeten om water te drinken wanneer je het druk hebt, maar voldoende water drinken is het beste dat je kan doen om te vermijden dat je gaat eten. Zorg ervoor dat je altijd een fles water op je bureau staan hebt alsook een kommetje bessen, komkommers of mandarijntjes.

    Snack slimmer

    We snacken allemaal, en het is eigenlijk niet zo slecht. Welke snacks we eten, kan ons dan wel weer in de problemen brengen. Alles dat veel suiker of bloem bevat zoals koekjes of cake, zal je heel veel energie geven, maar na verloop van tijd, voel je je alleen maar slechter. Als je moe of gefrustreerd bent, is het zo verleidelijk om naar snacks te grijpen. Wat je echt nodig hebt zijn echte brandstoffen, geen producten die niets van voedingswaarde bevatten. In plaats van de grijpen naar chips en cupcakes, kies voortaan voor de volgende producten:

    • Appel met een beetje pindakaas
    • Yoghurt dat weinig vet bevat zoals bijvoorbeeld Griekse yoghurt met bosbessen
    • Groenten en humus
    • Amandelmelk
    • Kruidenthee
    • Kokoswater
    • Granaatappel
    • Blauwe bessen
    • Havermout
    • Roggebrood
    • Knolselderij
    • Paprika
    • Pastinaak
    • Walnoten
    • Bruine bonen
    • Ansjovis

     

     

    Pin It on Pinterest

    Share This