Gewichtsverlies, Voeding

De drie principes van het ‘Belly Fat Diet’

Het Belly Fat Diet of het Platte Buik Dieet is een populair dieet dat volledig gericht is op het verbranden van buikvet. Omdat veel mensen last hebben van vet op de buik en hier maar moeilijk vanaf komen zonder dieet, is het dieet de afgelopen jaren erg populair geworden. Maar wat zijn de belangrijkste uitgangspunten van het dieet precies? Dat lees je in dit artikel. Door de uitgangspunten van het dieet in dit artikel goed door te lezen, kun je eenvoudig bepalen of het Belly Fat Diet misschien iets voor jou is.

De drie principes van het 'Belly Fat Diet'

Uitgangspunt 1: je eet meer en valt toch af
Het klinkt misschien onmogelijk, maar bij het Belly Fat Diet mag je meer eten en val je toch af. Het geheim achter dit uitgangspunt, is dat je niet alle voedingsmiddelen op het boodschappenlijstje onbeperkt mag eten. Voedingsmiddelen als koekjes, snoep en chips laat je staan, maar voedingsmiddelen met grote hoeveelheden voedingsstoffen mag je onbeperkt eten. Een goed voorbeeld van een groep voedingsmiddelen met veel goede voedingsstoffen, zijn groenten. In groenten zitten namelijk niet alleen veel vitaminen, maar ook veel vezels.

Uitgangspunt 2: houd een vast eetpatroon aan
Bij het volgen van het Belly Fat Diet is het belangrijk om een vast eetpatroon te krijgen. Wacht je te lang met eten of eet je juist te snel achter elkaar, dan is de kans klein dat jouw buik inderdaad plat wordt. Eet je iedere keer met tussenpozen van twee uur, dan krijg je een vast patroon en kun je gemakkelijker afvallen. Heb je echt ontzettende honger door een lange werkdag of het uitvoeren van een zware activiteit, dan betekent dit natuurlijk niet dat je niets mag eten. Het aanhouden van een vast patroon wordt aangeraden, maar je moet jezelf nooit uithongeren.

Uitgangspunt 3: nuttig zo min mogelijk zout
Sommige mensen zijn het zo gewend om een grote hoeveelheid zout in het eten te doen, dat ze niet eens meer in de gaten hebben hoeveel zout ze eigenlijk eten. Zout is een populaire smaakmaker voor diverse gerechten, maar eigenlijk is dit ingrediënt helemaal niet goed voor je lichaam. Zout zorgt er niet voor dat je dikker wordt door een toegenomen hoeveelheid buikvet, maar zorgt er wel voor dat je buik opzwelt. Dit komt omdat zout water vasthoudt en het water in jouw lichaam ervoor zorgt dat je er dikker uit ziet. Wil je jouw buik platter krijgen zonder ook maar een stap in de sportschool te zetten, dan is het minderen met zout de oplossing. Probeer zo veel mogelijk zonder zout te koken en voeg ook geen zout toe aan jouw gerechten als je eenmaal aan tafel zit en je buik wordt snel dunner.

 

Pin It on Pinterest

Share This