Gewichtsverlies, Lifestyle

Durf een dagje niet te diëten

Een dagje alles eten wat je maar wilt betekent nog niet dat het nefaste gevolgen heeft voor je dieet. Een dagje vrijaf nemen kan zelfs helpen om op lange termijn succesvol af te vallen. Als je denkt dat je door die ene dag terug bij zult komen is het misschien handig om hieraan te denken: je komt pas één kilo bij door op één dag 7000 kilocalorieën te eten. Een dag niet diëten kan bovendien de volgende positieve gevolgen hebben:

durfeendagjeniettediëten

  1. Je metabolisme blijft op gang. Het menselijk lichaam zit zeer goed, maar ook ingewikkeld in mekaar. Terwijl je op dieet bent, denkt je lichaam op den duur dat het aan het uithongeren is waardoor je metabolisme vertraagt en je dus minder snel gewicht verliest. Je kan dit voorkomen door één dag per week gewoon normaal te eten.
  2. Minder kans op eetbuien. Diëten worden opgegeven door o.a. stress of qua voedsel niet af te wisselen. Het idee is dat als je één dag per week eet wat je maar wilt, je niet het gevoel hebt dat je iets mist. Het is veel gemakkelijker om een koekje af te slaan als je weet dat je er over een paar dagen mag eten.


    Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.

    • [do_widget_area sidebar-1]
      • [do_widget id="search-2"]
      • [do_widget id="text-2"]
      • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
    • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
      • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
      • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
    • [do_widget_area wp_inactive_widgets]
    • Je volhardt langer in een dieet. Meestal zijn we heel enthousiast over een nieuw dieet gedurende de eerste weken. Maar op lange termijn wordt het saai: we berekenen de calorieën, kiezen altijd voor de producten met een laag vetgehalte, laten onze favoriet voedsel aan ons voorbijgaan. Dit kan zeer frustrerend worden na een tijdje. Door elke week een dagje congé te pakken van je dieet, voel je je meteen heel wat vrijer.
    • Je dieet hoeft niet voor te gaan op je sociaal leven. Je kunt je dagje vrij zo inplannen dat je die dag net op stap gaat met vrienden of familie. Je hoeft je dan geen zorgen te maken dat je gezonder moet eten dan al de rest. Je kan gewoon relaxen en plezier hebben, zonder de calorieën in het oog te houden.

     

    Pin It on Pinterest

    Share This