Gewichtsverlies, Lifestyle

Gewicht verliezen en niet sporten?

Gewicht verliezen zonder te moeten sporten? Het kan! Voor alle sporthaters: lees de volgende tips om je gewicht te behouden, of gewicht te verliezen zonder wekelijks 3 dagen in de fitness te moeten doorbrengen.
1)Het zit hem in de kleine dingen des leven: is het weer tijd om je huis te stofzuigen, de vaat te doen, of de was in te steken? Zet een van je favoriete schijven op en laat je gaan terwijl je deze vervelende taken uitvoert. Kleine, maar hevige bewegingen zijn namelijk heel goed voor je lichaam.

Gewicht verliezen en niet sporten
2)Stap de trap op en af. Het klinkt misschien saai, maar ook hier kan muziek een handje helpen. Stap dagelijks de trap zo’n 20-tal keer op en af en je lichaam zal al snel het verschil merken. Iedere vorm van beweging zal namelijk een positieve invloed uitoefenen op je lichaam. Ben je nooit thuis? Gebruik je creativiteit en stap ook trapjes op en af terwijl je bijvoorbeeld aan het wachten bent op de bus of tram. Gebruik daarvoor het trottoir, of je kan uiteraard ook denkbeeldige trapjes in je hoofd creëren en je knieën omhoog en omlaag liften. Het ziet er misschien een beetje belachelijk uit, maar jouw gezondheid gaat voor op alles en iedereen!


3)Koop een zitbal: Vervang je bureaustoel door een zitbal. Op die manier geniet je ook van een workout op het werk.
4)Ook als je boodschappen gaat doen, kan je gewicht verliezen en spieren bijkweken. In de plaats van je tassen te geven aan je man, draag je die in het vervolg beter zelf. De enige voorwaarde is wel dat je het gewicht van je boodschappen over twee tassen verdeelt.

Pin It on Pinterest

Share This