Gewichtsverlies

Gewicht verliezen zonder moeite te doen

Om gewicht te verliezen heb je veel discipline nodig, maar zelfs als je niet aan het lopen bent op een loopband of calorieën aan het tellen bent, kan je gewicht verliezen. En dat op een heel gemakkelijke manier. Integreer deze negen tips in je dagelijks leven en je zult zeker gewicht verliezen zonder daarvoor te moeten sporten of diëten.

1

1. Begin elke maaltijd met een glas water: op die manier blijf je gehydrateerd en heb je onmiddellijk iets minder honger. Dankzij water zal je je dus minder snel overeten.
2. Kies voor een gezondere variant tijdens elke maaltijd: kies eens voor vinaigrette als dressing voor je slaatje i.p.v. mayonaise en je spaart al 80 calorieën. Eet een stuk vers fruit tijdens je pauze i.p.v. de gedroogde variant en je zult nog eens tientallen calorieën besparen. Elke kleine beetjes helpen.
3. Eet een stuk donkere chocolade als dessert: grijp niet meer naar koekjes tijdens je pauze, maar naar een flink stukje donkere chocolade. De eerste keren zal het je misschien geen voldoening geven, maar na een tijdje zal je zo trots zijn op jezelf dat je aan al die ongezonde snacks kunt weerstaan, dat je altijd zult grijpen naar dat stukje donkere chocolade. Weg met al die ongezonde zoetigheden!
4. Wees toegewijd aan je porties: als je gewicht wilt verliezen, zal je je echt aan je porties moeten houden. Neem bijvoorbeeld een aantal chips uit een zakje i.p.v. ze allemaal op te eten, gebruik kleinere borden om op te eten en bewaar restjes zodat je die kunt opeten i.p.v. andere ongezonde dingen.
5. Beweeg meer: zelfs al ben je geen sportfreak en haat je het eigenlijk om te moeten bewegen, toch kan dat klein beetje extra sport zo veel doen voor je lichaam. Maak een kleine inspanning en je zult het verschil merken. Tijdens je pauze eens door het kantoor wandelen, de trap nemen of een beetje verder parkeren van het werk zijn simpele manieren om extra calorieën te verbranden terwijl je eigenlijk helemaal niet hoeft te sporten.

6. Drink je calorieën niet op: het is vaak een gangbare reden waarom mensen geen resultaat te zien krijgen op de weegschaal. De calorieën van een dagelijks frisdrankje, fruitsapje of glas wij bij het avondeten zijn echt niet noodzakelijk. Houd het bij water en om eens af te wisselen doe er een beetje komkommer, limoen of munt in.
7. Honger jezelf niet uit: het is goed om af en toe eens het gevoel te hebben dat je echt honger hebt, maar door jezelf uit te hongeren, ga je helemaal niets bereiken. Integendeel, vaak kan je het dan niet meer houden en ga je grijpen naar de meest ongezonde dessertjes. Eet je maaltijden en snacks ongeveer altijd op het hetzelfde tijdstip om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
8. Eet een licht diner, vroeg op de avond: zorg dat je diner slechts 25% van je dagelijkse calorie-inname bevat en eet het ten laatste twee tot drie uur voordat je gaat slapen.
9. Slaap meer: als je te weinig slaapt, heb je vaak veel meer honger overdag en te weinig energie om extra inspanningen te leveren. Probeer dus iedere nacht 7 tot 9 uur te slapen.

Pin It on Pinterest

Share This