Gewichtsverlies, Lifestyle

Gezond eten met dit 7-stappen plan

Gezond eten met dit 7-stappen plan

Ben je van plan om gezond(er) te eten maar weet je niet precies hoe je eraan begint? Wij hebben de oplossing met ons 7-stappen plan. Deze simpele strategieën maken de weg vrij naar gewichtsverlies en een gezondere levensstijl.

salad-791643_960_720_bfe

Deze tips zijn bedoeld om je enkele kilo’s te helpen verliezen of om je ideale gewicht te behouden. Het concept is simpel : ga voor voedzaam, verzadigend en zo vers mogelijk. Eet dus zo weinig mogelijk toegevoegde suikers, kunstmatige zoetmakers, zout en bewaarmiddelen.

  • Eet 3 kleine maaltijden per dag in de plaats van normale porties. Gezonder eten en leven start met verkleinde porties die nog steeds rijk zijn aan magere eiwitten, gezonde vetten en complexe (of de gezonde) koolhydraten zoals zalm-feta-avocado salade.
  • Honger jezelf niet uit maar eet 2-3 kleine, gezonde snacks per dag zodat je niet naar de slechte tussendoortjes grijpt uit honger.
  • Verkies mager vlees (zoals kalkoen of kip) en magere vis in de plaats van rood vlees dat veel te veel vet bevat. Deze magere varianten bevatten ook genoeg eiwitten en ijzer zonder het extra vet.

Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]
    • Kies voedingswaren met een natuurlijk laag vetgehalte zoals fruit en groenten in de plaats van voorverpakte ‘laag vetgehalte’ eten. Vaak is er inderdaad minder vet te vinden in deze voedingswaren maar wel meer suiker of zout, wat het dus nog steeds ongezond maakt.
    • Lees het voedingswaarde-etiket op je producten. Het is simpel ; gezond en natuurlijk voedsel is eten waarvan je de ingrediënten op het etiket herkent en kan uitspreken.
    • Wees op de hoogte van de verschillende soorten (toegevoegde) suikers. Er bestaan gezondere alternatieven voor toegevoegde suikers zoals kokosnootsuiker, honing of ahornsiroop.
    • Vergelijk wat je koopt in de winkel. Vaak kopen we spullen uit gewoonte maar probeer eens echt te letten op wat je in je winkelkar legt. Vergelijk ‘jouw vertrouwde merk’ met gelijkaardige, wie weet, gezondere merken en kies je ‘nieuwe merk’ op basis van de tips in dit lijstje.

    Pin It on Pinterest

    Share This