Voeding

Gezond snacken op het werk

Vaak eten we wel eens (on)bewust ongezonde tussendoortjes op het werk omdat die ene collega het aanbiedt, of omdat er nog een doosje pralines op de vergadertafel staat. Zorg met deze tips dat je gezond snackt en ongezonde hapjes weerstaat, ook op het werk.

2

1. Neem vetarme pudding mee naar het werk en verkruimel wat vezelrijke crackers voor een knapperige toets. Zo heb je al een hele hoop vezels binnen en je houdt je metabolisme in werken.

2. Selder- of wortelreepjes zijn super gezond en ook nog eens een snelle hap. Combineer eventueel met light kaas voor je dagelijkse portie groenten en calcium.

3. Popcorn enkel in de cinema? Nee hoor! Probeer microgolfpopcorn zonder verzadigde vetten om je honger te stillen tussen de vergaderingen door.

4. Gedroogde pakjes fruit zijn een enorme vitaminebooster! Gedroogde bananen, bessen, rozijnen … helpen je om je zoete cravings te stillen. Wissel eens af met een zakje noten en kies voor de walnoten, pindanoten en cashewnoten. Niet alleen worden deze beschouwd als superfoods, maar ze geven je ook een nodige portie proteïnen.

5. Calcium is belangrijk om een sterk gestel te krijgen en om te vermijden dat je botten broos worden. Weet je van jezelf dat je vaak te weinig calcium opneemt, probeer dan om light yoghurt (met eventueel een portie vezelrijke muesli) mee te brengen naar het werk. De grote portie vezel zal zorgen dat je langer voldaan bent en geen ongezonde snacks meer knabbelt tussendoor. Vergeet ook niet om de hele dag door water te drinken. Hierdoor voorkom je niet alleen hongeruitbarstingen, maar je blijft ook alerter. Zet streepjes op je fles water en probeer per uur een doel te bereiken, zo krijgt het competitiebeest in jezelf ook wat aandacht.

Pin It on Pinterest

Share This