Gewichtsverlies, Voeding

Gezonde ontbijtideetjes

De eerste maaltijd van de dag is de belangrijkste dus is het essentieel om gezond te eten tijdens het ontbijt. Zeker als je wilt vermageren moet je letten op wat je ’s morgens eet. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die regelmatig ontbijten vaak fitter zijn en ze vallen meer af als ze een dieet volgen. Wie tijd neemt voor het ontbijt krijgt ook veel meer vezels, vitamine C, zink en ijzer binnen en eet minder vet en cholesterolrijke etenswaren. Dit is misschien omdat ontbijters vaak ontbijtgranen en fruit eten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je elke ochtend ontbijtgranen moet eten. Wissel je ochtendroutine af en probeer 1 van deze ontbijttips om gewicht te verliezen.

Gezonde ontbijtideetjes

  1. Een kopje frambozen bevat 8 gram vezels (dat is meer dan het dubbel van een kopje aardbeien). Maar waar zijn al die vezels nu goed voor ? Wetenschappers hebben onderzocht dat vezels helpen om overgewicht tegen te gaan. Een voorbeeld , als je voor elke 1000 calorieën 8 extra gram vezels opneemt, kan je tot 2 kilogram meer verliezen.
  2. Havermout biedt je 2 voordelen. Ten eerste bevat het veel vezels en geeft het je een voller gevoel voor een langere periode. Ten tweede kan het je helpen vet verbranden. Als je 3 uur voor je sport ontbijt eet met koolhydraten die langzaam worden vrijgegeven (ook wel de ongeraffineerde, goede koolhydraten genoemd), dan stijgt je bloedsuikergehalte niet zo hard als wanneer je geraffineerde koolhydraten eet (zoals wit brood). Doordat je insulinegehalte laag blijft, zal het je lichaam helpen vet te verbranden.

Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    3. Yoghurt stimuleert gewichtsverlies en de proteïnen erin helpen je aan een slanker figuur! In een onderzoek werden 2 groepen muizen op een dieet gezet met een hoog vetgehalte. De groep                 die water met wei-eiwit (een proteïne gevonden in melkproducten) kreeg, kwam 42% minder bij en had 1/3 minder lichaamsvet dan de 2e groep die evenveel calorieën binnenkreeg. Als je zelf           voor yoghurt kiest, vermijd dan de gesuikerde varianten. Voor wat extra zoetheid kan je verst fruit toevoegen. Ook eitjes als ontbijt bevatten uiteraard veel eiwitten en zijn een aanrader !

    Kortom, vezels en eiwitten opnemen tijdens de eerste maaltijd van de dag is de grote tip! Zo verbrand je extra vet en blijf je langer een gevuld gevoel hebben.

    Pin It on Pinterest

    Share This