Voeding

Gezondste fruit om te vermageren

Fruit is heel belangrijk voor onze gezondheid, het levert namelijk vezels, vitaminen en mineralen en het is bovendien onze belangrijkste vitamine C bron. Fruit bestaat voor het grootste deel uit water, is 100% cholesterol vrij, het stimuleert je geheugen, en het grootste voordeel… Je wordt er niet dik van!

Gezondste fruit om te vermageren

Wist je dat fruit ook wat geneeskrachtige werking heeft?

  • het is ontzurend (reuma)
  • het is vochtafdrijvend (hoge bloeddruk)
  • het is stoelgangbevorderend
  • het kalmeert en ontspant het zenuwstelsel
  • versterkt je natuurlijke weerstand en immuunsysteem
  • het is bloed- en huidreinigend
  • het helpt lever- en galproblemen
  • vertraagt het natuurlijk verouderingsproces
  • het helpt bij een vermageringsdieet

Het volstaat om dagelijks ongeveer 2 stuks fruit te eten. De hoeveelheid fruit is afhankelijk van de energiebehoeftedrempel: het totaal aantal calorieën dat je per dag nodig hebt om op gewicht te blijven. Hierbij ligt het verbruik aan calorieën dus gelijk aan de inname van je calorieën. Als je twee tot vier stuks fruit per dag eet, hoef je je dus geen zorgen te maken.
Er zijn een aantal fruitsoorten die de voorkeur hebben boven de rest als het gaat om afvallen.

De volgende twee fruitsoorten bevatten veel antioxidanten en vitamines en weinig calorieën. De toegevoegde waarde van deze fruitsoorten is dus m.a.w. maximaal.

  • Kiwi: een kiwi is voedzaam en bevat weinig calorieën. Deze fruitsoort bevat naast kalium meer vitamine C dan veel andere fruitsoorten. In een kiwi zitten er ook weinig vetten en suikers.
  • Appel: appels bevatten veel vitamine A, B, C en E. Daarbovenop beschikt de appel over een zeer lage glycemische indexwaarde, wat een piek in de bloedsuikerspiegel voorkomt.

Pin It on Pinterest

Share This