Fitness

Hardlopen en afvallen

Hardlopen en afvallen is een gekende combinatie. Uit een onderzoek van ASICS blijkt dat 54% van de Europeanen aan hardlopen doet om af te vallen. Sporten is goed voor je conditie, hart- en bloedvaten en dus ook voor je gezondheid. Helaas zijn er een paar regeltjes die je moet volgen als je gaat hardlopen. Velen doen het één en ander verkeerd, waardoor ze weinig resultaat zien. Vervolgens verliezen ze hun motivatie en wilskracht en verliezen ze het vertrouwen in hardlopen, waarna ze op zoek gaan naar andere methodes om effectief af te vallen. Zonde…

hardlopen_aff

Voor beginners is het belangrijk om te weten dat je voorzichtig moet beginnen en stap voor stap alles moet leren opbouwen. Je zou kunnen starten door bijvoorbeeld je stappen bij te houden. Je kan daarbij gebruik maken van apps. Begin bijvoorbeeld met opwarmen door te wandelen, vervolgens loop je hard gedurende 1 minuut, dan wandel je weer 1 minuut enzovoort. Ook hiervoor kan je gebruikmaken van een aantal handige apps (zie Start to Run).


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Bij hardlopen om af te vallen gaat het niet om een hoog tempo, maar om een rustig tempo dat je gedurende langere tijd kunt volhouden. Als je op een hoger tempo gaat lopen, werk je voornamelijk aan je conditie, en dan is de vetverbranding minder. Het is ook erg belangrijk om je hartslag te controleren. Voor vetverbranding moet je namelijk binnen de bandbreedte van 60% van je maximale hartslag blijven. Als je je maximale hartslag wil bereken kan je een fittest doen in de fitness, of gebruikmaken van de volgende formule: maximale hartslag = 220 – jouw leeftijd.

    Voor goede afslankresultaten is het belangrijk regelmatig hard te lopen. Maar vergeet niet dat het lichaam ook behoefte heeft aan rust- en hersteldagen.

    Pin It on Pinterest

    Share This