Gewichtsverlies, Producten

Het achturendieet

Het achturendieet, uitgevonden door David Zinczenko en Peter Moore, is een trendy dieet dat simpel en duidelijk is. Zinczenko beweert dat je alles kunt eten wat je wilt, zolang je dat maar binnen een periode van acht uren doet. De andere zestien uren vast je. Het idee is dat doordat je de periode beperkt waarbinnen je eet, ook het voedsel en het aantal calorieën beperkt dat je binnenkrijgt en dus afvalt. Volgens Zinczenko en Moore maakt het niet veel uit welke voedseltypes je vooral eet, maar het is te verwachten dat je je niet overvloedig tegoed kunt doen aan chocolade tijdens het dieet.

Belangrijk is dat we evenwichtig en gezond eten, en dat is wat Zinczenko en Moore ook aanbevelen.

Het grootste voordeel van het acht uur dieet is dat je alles mag eten wat je maar wilt. Er zijn zoveel diëten die ons vertellen wat we best wel en niet mogen eten, en als ons favoriete voedselproduct net afgezworen dient te worden, is dat een nadeel op lange termijn. Bij het achturendieet moeten we er wel rekening mee houden dat we alles toch ook met mate eten en dat we ons zeker niet overeten. Het gaat uiteindelijk om hoeveel je eet in plaats van wanneer je eet.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Het dieet doet denken aan Oprahs idee van enkele jaren terug dat je gewicht zou verliezen als je na zes uur ’s avonds niets meer zou eten. Oprahs dieet is een tijdje populair geweest omdat het avondsnacken voorkwam en de calorieëninname als gevolg minder was dan normaal. Toch kan het moeilijk zijn om ’s avonds niets meer te eten als je honger krijgt, vooral als je vroeg opstaat en bijvoorbeeld om acht uur ontbijt. Dat betekent dat je na vier uur ’s namiddags niets meer mag eten. Daarom raden velen aan om het ontbijt enkele uren uit te stellen. Onderzoek toont echter aan dat ontbijten tijdens het eerste uur na het ontwaken het beste is voor het metabolisme.

     

    Pin It on Pinterest

    Share This