Lifestyle

Hoe begin je aan een dieet?

1. Kies niet voor een extreem lastig dieet

Begin niet in eentje aan een zwaar dieet. Dat zorgt er alleen maar voor dat je op langere termijn dikker zult worden of nog ongezonder zult eten. Heb je een partner, kinderen… praat er dan mee! Zij kunnen een oogje in het zeil houden en je steunen om op het goede (gezonde!) pad te blijven. Je kan er bijvoorbeeld ook een spelletje van maken. Telkens je zondigt, moet je diegene die je betrapt trakteren!

hoe begin je aan een dieet

2. Verander je eetgewoontes

Het is erg belangrijk om over te stappen naar een gezonde levensstijl. Dat betekent echt er niet dat je alle ongezonde producten links moet laten liggen. Minderen is de boodschap. Als je stante pede alle ongezonde voedingsmiddelen uit je leven bant, zal je na enige tijd toch weer overstappen op je oude levensstijl. Pas dus je eetpatroon geleidelijk aan.

3. Concentreer je op iets positiefs

Maak voor jezelf duidelijk waarom en hoeveel je echt wil vermageren. Wees daarin realistisch en stel jezelf geen onrealistische doelen. Bezorg jezelf ook af en toe schuldgevoelens. Het zal gebeuren dat je af en toe niet aan de verleiding zult weerstaan en toch dat zakje chips waarnaar je al zo lang verlangt op 2 minuten naar binnen “vreet”. Als dit gebeurt, ga dan 10 minuten rustig zitten en vraag jezelf af waarom je dit nu gedaan hebt. Op die manier kan je beter nadenken over wat je nu ook eigenlijk wilt bereiken en kan je motivatie terugvinden.

Pin It on Pinterest

Share This