Gewichtsverlies

Hoe gewicht te verliezen

Veel mensen worstelen ermee: hoe kan ik gezond vermageren? Het geheim van afvallen ligt in het veranderen van een aantal leefgewoonten. Met het aanpassen van de leefstijl worden ook andere gezondheidsproblemen aangepakt. Zoutarm eten, het cholesterol verlagen, het aanpakken van voeding-allergieën vind allemaal op eenvoudige en effectieve wijze plaats. Er zijn veel soorten vermageren, kies voor gezond en makkelijk vermageren.

Hoe gewicht te verliezen

  • Tips dieten
    Dieten is het aanpassen van de voeding, hiermee wordt vaak een denkfout gemaakt: het moet nu en het moet snel. Het aanpassen van de leefstijl is vele malen effectiever. Vooral na de fase van snel gewichtsverlies is het van belang om het nieuwe leefpatroon vast te houden en verder uit te bouwen.
  • Soorten dieten
    Vele mensen hebben allerlei soorten dieten uitgeprobeerd, van Atkins tot Southbeach en van het Ziekenhuisdieet tot Paleo. Toch valt bijna iedereen uiteindelijk terug in zijn oude eetpatroon en de kilo’s zijn slechts tijdelijk weggeweest. Hoe kan het dat er zoveel soorten vermageren bestaan en deze manieren toch niet effectief zijn?
  • Hoe gewicht te verliezen
    Welke manier is dan wel doeltreffend? Ervaar hoe gewicht te verliezen blijvend resultaat oplevert met de volgende tips dieten.
  • Drink voldoende water
    Water drinken vermindert de trek in eten, het voert afvalstoffen af en hydrateert het lichaam. Naast water kan ook kruidenthee en Groene thee gedronken worden, in de wintermaanden is dat makkelijker vol te houden.
  • Slaap lekker
    Tijdens de slaap worden hormonen gevormd die van belang zijn bij het vermageren. De stofwisseling versnelt, waardoor afvallen beter gaat.
  • Sla geen maaltijd over
    Het missen van een maaltijd wordt later op de dag gevolgd door ernstig hongergevoel. Dan is de verleiding zo groot dat de keuze voor het voedsel vaak niet de slimste keuze is.
  • Eet meer onbewerkt voedsel
    Eet zoals je oma doet, alleen herkenbare producten dus geen pakjes en zakjes. Hierin zitten vaak verborgen dikmakers zoals zetmeel, suiker, vetten, zout en smaakversterkers. Vertrouw op je eigen kwaliteiten en smaak. Probeer om zo vaak mogelijk thuis te eten, weet wat je eet!
  • Geniet bewust
    Eet langzaam en geniet van elke hap. Het bord gedachteloos leegeten geeft weinig voldoening. Neem een kleiner bord, zodat het gevuld en smakelijk uitziet.
  • Vergeet de groenten niet
    Groenten zorgen voor een verzadigd gevoel door de vezels terwijl er weinig calorieën inzitten. Daarnaast versterken ze het afweersysteem, dat is extra belangrijk tijdens het dieten.

Pin It on Pinterest

Share This