Lifestyle

Hoe kun je 500 calorieën minder innemen per dag?

Hoe kun je 500 calorieën minder innemen per dag?

De meest doelmatige manier om af te vallen, is om minder calorieën in te nemen. Maar hoeveel mag je er dan maximaal innemen om resultaat te zien? Het is eigenlijk heel gemakkelijk. Als je iedere dag 500 calorieën minder inneemt, zal je na 7 dagen al een halve kilogram vermagert zijn. Probeer je calorie-inname dus te beperken tot 1500.

man-690642_960_720_e82

Hoe ga je het best te werk?

  • Wandelen
    De beste manier om calorieën te verliezen is bewegen. Ben je aan het bellen, aan het sms’en, aan het eten…, probeer dan eens recht te staan of rond te lopen. Je kunt makkelijk een halve kilo per week verliezen door regelmatig rond te wandelen, wanneer je normaal gezien neerzit.
  • Weg met nootjes
    Zeker als ze in een grote kom liggen, want hoe groter de kom waarin je je nootjes legt, des te meer nootjes je zal eten. Noten bevatten vetten die goed zijn voor je gezondheid en je hart, maar ze bevatten helaas te veel calorieën.
  • Niet eten voor de tv
    Als je voor de televisie eet, zou je volgens een onderzoek van de Universiteit van Massachusetts 288 extra calorieën innemen. Eet dus voortaan aan tafel en ga nadien een uurtje wandelen i.p.v. naar tv te kijken.
  • Gebruik kleinere bordjes
    Als je voortaan uit kleinere bordjes eet, zal je 20 tot 25% minder eten (en dus sneller 500 calorieën minder innemen per dag). Je zult bovendien ook helemaal niet minder honger hebben.
  • Geen slagroom
    Een grote koffie met veel slagroom kan zo’n 670 calorieën bevatten. Wat je kan doen is de koffie vervangen door een klein kopje espresso en een heel klein beetje slagroom. Zo krijg je maar een 30-tal calorieën binnen.
  • Tel je chips
    Koop geen grote zakken chips meer, en ga voor de kleinere zakjes chips. Het is beter om een 15-tal chips uit een klein zakje te halen en in een kommetje te leggen. Zij zijn goed voor zo’n 100-tal calorieën. Geloof het maar, je zal extra genieten van die 15-tal chips!
  • Eet minder pasta
    Een kleine portie pasta bevat zo’n 2202 calorieën, maar als je pasta bestelt op restaurant, zal die portie al snel zo’n 1056 calorieën bevatten!
  • Inviteer minder mensen
    Onderzoek heeft aangetoond dat je 96% meer eet als je meer dan zeven gasten uitnodigt. Beperk dus in het vervolg het aantal gasten om minder dan 500 calorieën in te nemen.
  • Eet niet alles op
    Laat nog wat restjes over op je bord (zo’n 25% van wat er op je bord lag) en eet deze op als lunch voor de volgende dag.
  • Mini-dessertjes
    Vaak krijg je op restaurant een te groot dessert, en moet je het wel opeten omdat je er voor betaalt hebt. Ga op zoek naar restaurants waar ze ook kleinere dessertjes op het menu staan hebben. Ook thuis kan je gerust een dessertje eten, maar beperk de portie. Neem bijvoorbeeld twee lepeltjes chocomousse i.p.v. het volledige potje.
  • Slaap voldoende
    Gebrek aan slaap zorgt er voor dat je meer gaat eten. Mensen die slechts 5 à 6 uur slapen per dag, eten veel meer overdag.
  • Drink minder frisdrank
    Een frisdrankje bevat een kleine 200-tal calorieën. Vervang frisdrank dus voortaan door water.

 

Pin It on Pinterest

Share This