Gewichtsverlies

Hoe kun je zo snel mogelijk gewicht verliezen?

Er zijn verschillende manieren waarop je gewicht kunt verliezen. Helaas gaan de meeste manieren gepaard met honger lijden. Als je geen ijzeren wilskracht hebt, zal die honger er sowieso voor zorgen dat je je dieetplannen snel op zult geven. Het driestappenplan hieronder zal er wel voor zorgen dat je niet opgeeft:

  • verminder je eetlust drastisch
  • verlies gewicht, zonder honger te lijden
  • verbeter je metabole gezondheid

Deze drie stappen vormen de basis van verscheidene wetenschappelijke studies die onderzoek doen naar gewichtsverlies.

Hoe kun je zo snel mogelijk gewicht verliezen

Eet minder suikers en zetmeel

Het belangrijkste gedeelte van je plan is om minder suikers en zetmeel (koolhydraten) te eten.  Die zorgen er namelijk voor dat er meer insuline wordt afgescheiden. Insuline is een hormoon in het lichaam dat vet opslaat in je lichaam. Als je minder insuline in je lichaam hebt, zal vet gemakkelijk uit het lichaam geraken. Je lichaam zal sneller vet verbranden i.p.v. koolhydraten verbranden. Een ander voordeel is dat je nieren overtollige hoeveelheden natrium en water uit het lichaam halen, waardoor je een minder opgeblazen gevoel hebt. Het is niet ongewoon om meer dan 7 kilo te verliezen in de eerste week als je op deze manier eet.

Eet eiwitten, vetten en groenten

In elke maaltijd moeten er eiwitten, vetten en groenten zitten. Als je je maaltijden altijd op die manier samen zult stellen, zal je automatisch minder koolhydraten innemen.
Bronnen van eiwitten:

  • Vlees: kip, varkensvlees, lamsvlees, hesp
  • Vis: zalm, kreeft, garnalen
  • Eieren = Omega 3
  • Groenten: broccoli, bloemkool, spinazie, sla, spruitjes, selder, komkommer
  • Vetten: olijfolie, kokosnootolie, avocado-olie, boter

Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Ga sporten

    Je hoeft niet te sporten om gewicht te verliezen, maar het is wel aangeraden. De beste optie om drie à vier keer per week te sporten. Warm eerst op, hef gewichten en stretch nadien. Als je nieuw bent in de fitness, vraag dan raad aan een van de fitnesscoaches. Als je gewichten heft, zal je een aantal calorieën verbranden en voorkomen dat je metabolisme trager gaat werken. Dit is een veelvoorkomend neveneffect van gewicht verliezen. Studies die diëten onderzoeken met weinig koolhydraten hebben aangetoond dat je een klein beetje spieren kweekt, terwijl je heel veel vet verliest. Als je niet graag gewichten heft, of het gewoonweg niets voor jou is, doe dan iets gemakkelijkere cardio-oefeningen zoals lopen, joggen, zwemmen of wandelen.

    Eet minder suikers en zetmeel

    Wat met calorieën en porties?

    Het is NIET noodzakelijk om je calorieën te tellen, zolang je maar weinig koolhydraten inneemt en veel eiwitten, vetten en groenten die weinig koolhydraten bevatten inneemt.

    Andere tips om gewicht te verliezen

    • Drink meer water: studies hebben aangetoond dat als je een half uur voor je maaltijd water drinkt, je minder eet en 44% meer gewicht verliest. Het kan ook je metabolisme een beetje versnellen.
    • Drink koffie of thee: als je fan bent van koffie of thee, drink zo veel je wil, want ze versnellen je metabolisme.
    • Eet een ontbijt dat rijk is aan eiwitten. Je zou veel sneller een verzadigd gevoel krijgen en 65% meer gewicht verliezen
    • Kies kleinere borden uit waarop je eet: je zult automatisch minder eten als je kleinere borden gebruikt.
    • Slaap beter: als je weinig slaapt loop je een risico op gewichtstoename

     

    Pin It on Pinterest

    Share This