Lifestyle

Hoe vermageren op kantoor?

Het is zo ongezond om de hele dag aan een bureau te zitten zonder enige vorm van beweging. Het maakt je lui en het doet verdikken. De volgende tips kunnen handig zijn voor al wie 5 dagen op 7 vastgekluisterd zit aan zijn/haar bureau. Het is dus niet helemaal onmogelijk om achter je computer toch wat vet te verbranden.

Hoe vermageren op kantoor

1. Drink de hele dag water

Uit een studie van het onderzoektijdschrift Obesity blijkt dat vrouwen met overgewicht hun dieet positief kunnen beïnvloeden door veel water te drinken. Daarnaast is het belangrijk om veel water te drinken om voor een langere tijd gefocust te zijn en om energiedipjes te vermijden. Zet een grote fles water altijd zichtbaar op je bureau. Het is bewezen dat je veel sneller naar je water zal grijpen als het op een zichtbare plaats staat, zelfs al heb je geen dorst! Ben je het beu steeds dat smaakloze drankje te drinken? Doe dan een schijfje citroen of wat uitgeperst limoensap in je water!

2. Sla nooit je ontbijt over

Een andere studie uit Obesity toont aan dat ontbijten positief samenhangt met succesvol gewichtsverlies. Als je niet ontbijt, zal je veel sneller honger krijgen en rapper te vinden zijn aan de koekenautomaat op het werk. Neem dus de tijd om een gezond ontbijt samen te stellen of maak ’s morgens voor de verandering eens een eiwitrijke smoothie!

3. Doe een aantal korte, maar intensieve oefeningen per dag

Korte intense inspanningen van 30 tot 60 seconden (zoals sprinten), gevolgd door een minuut recuperatie, kan wonderen verrichten voor je figuur.

4. Ga sporten tijdens de middag

Is het niet mogelijk om de korte oefeningen op je werk uit te voeren, kies er dan voor om tijdens je middagpauze te sporten. Je kan met je collega’s gaan joggen of wandelen of een uurtje naar de plaatselijke fitness gaan. Het niet alleen goed voor je conditie, maar ook voor de vriendschap met je collega’s.

Pin It on Pinterest

Share This