Lifestyle

Enkele kilo’s verliezen in recordtempo ? Volg onze tips & tricks

Het internet staat er vol van ; hippe, nieuwe diëten die iedereen volgt met het oog op dat maatje minder. Maar blijven werken doen ze zelden. Wij geven jou een enkele gemakkelijkere manieren die helpen om wél degelijk af te slanken.

De herfst is in het land en met deze miezerige, vaak kille dagen gaat wel eens dipje gepaard. Logischerwijze grijpen we al eens sneller naar comfort food. Maar nu wil je die extra kilo’tjes er weer af om binnenkort te stralen in je nieuwe jurk voor de feestdagen.

Enkele kilo’s verliezen in recordtempo Volg onze tips & tricks

Vermijd de hippe diëten die zó worden aangeprezen op het internet. Ze helpen misschien tijdelijk maar achteraf volgt het gekende jojo-effect. Wat wel werkt ( en uiteraard hand in hand gaat met genoeg sport) zijn deze tips :

  • Eet minder en beweeg meer : verminder je calorie-inname van bijvoorbeeld 1200 kcal naar 1050kcal per dag en sport 2 uur in plaats van je dagelijkse jogsessie van een halfuurtje. Deze kleine verandering kan al resulteren in een verlies van 2 kilogram de eerste week !
  • Ga voor etenswaren met minder zout, suiker en zetmeel. Dit zorgt ervoor dat overtollig vocht sneller wordt afgedreven waardoor je nog eens 3,5 kilo kan kwijtspelen.
  • Focus op fruit, groenten, eiwitten en soja producten alsook op gevogelte (zoals kip of kalkoen), vette vis, schaaldieren en mager vlees. Fruit en groenten helpen je namelijk sneller een verzadigd gevoel te geven.
  • Gebruik kleinere borden. Zo eet je uiteraard minder (als je natuurlijk geen tweede bord meer opschept) maar zo eet je ook maar tot je net genoeg gegeten hebt in plaats van te eten tot alles op is.
  • Last but not least : de belangrijkste tip die wij je kunnen meegeven is DRINK VEEL WATER (minstens 2,5 liter per dag). Niet alleen helpt het je honger te stillen, ook reinigt water je lichaam van de vieze, ongezonde stoffen.

Pin It on Pinterest

Share This