Gewichtsverlies, Producten

Kleine tips, grote veranderingen

Je kent de volgende uitspraak over gewichtsverlies vast en zeker al: meer calorieën verbranden en minder calorieën opnemen. Maar je weet ook wel dat de meeste diëten en jouw plannen om op een korte tijd zo veel mogelijk gewicht te verliezen niet altijd even goed werken. De volgende tips zullen geen wonderen verrichten, maar kunnen een grote hulp zijn bij het verliezen van gewicht:

1) Zoek een online “gewichtverliesmaatje” om meer gewicht te verliezen.

Uit een studie van de Universiteit van Vermont blijkt dat online “gewichtsverliesmaatjes” je helpen met gewicht te verliezen. De onderzoekers volgden vrijwilligers gedurende 18 maanden. Zij die geregistreerd waren op een internetprogramma betreffende gewichtsbehoud verloren gemiddeld meer kilo’s dan zij die deelnamen aan face-to-face ontmoetingen met bijvoorbeeld een diëtist.

Kleine tips, grote veranderingen

2) Drink water na het ontbijt.

Tijdens het ontbijt kan je gerust genieten van een glaasje fruitsap (het liefst versgeperst), maar drink dan voor de rest van de dag water. Je hebt het goed gehoord: geen frisdrank of andere varianten, maar water! De gemiddelde Amerikaan neemt ongeveer 245 calorieën op per dag door frisdrank te drinken. Dat zijn bijna 90000 calorieën per jaar, of meer dan 11 kg! Andere studies tonen aan dat je geen voldaanheidsgevoel krijgt door het drinken van frisdrank, en dat je beter iets gezond eet in de plaats.

3) Eet drie hapjes minder van je maaltijd, een snack minder of drink een glaasje fruitsap minder.

Elk van deze handelingen kan u 100 calorieën per dag besparen. Zulke kleine acties vermijden ook dat je jaarlijks zo’n 2kg bijkomt!

Pin It on Pinterest

Share This