Gewichtsverlies

Laat je hoofd niet hangen als de kilo’s niet meteen verdwijnen

Focus niet op de kilo’s die er maar niet af geraken, maar feliciteer jezelf voor het gewicht dat je nu al kwijt bent. Als je even niet zo gemakkelijk afvalt, is dat een teken van je lichaam om te tonen dat het je huidige gewicht kan behouden. Er zullen altijd ups en downs zijn tijdens een dieet en soms vraagt het heel wat tijd voor de kilo’s beginnen te verminderen. Geef nooit op, want je moet eerst leren hoe je lichaam precies werkt. Breng je lichaam weer op gang met de volgende tips.

3

Draai je sportroutine om
Door nieuwe oefeningen toe te voegen of een ander loopparcours uit te stippelen, zal je lichaam terug moeten wakker worden en stagneert je routine niet.

Vertrouw niet enkel op je weegschaal
Je vooruitgang wordt grotendeels ook gemeten aan de hand van de omtrek van je lichaamsdelen. Neem dus eerder een meetlint dan op de weegschaal te springen. Spieren wegen namelijk meer dan vet. Vertrouw dus op de centimeters en niet op de kilogrammen.

Vergelijk jezelf niet langer met anderen
Je hebt misschien het gevoel dat je dieet even niet meer vooruit gaat omdat je vriend(in) veel sneller afvalt dan jou. Maar het is geen wedstrijd en elk lichaam is anders. Je moet vooral afvallen voor jezelf en gemotiveerd blijven om jou lichaam weer gezond en fit te krijgen.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Onder geen enkele omstandigheden mag je opgeven
    Je zal soms wel wat minder motivatie hebben en wat minder gezond eten of een workout overslaan omdat je geen resultaat ziet. Maar weet dat dit enkel maar zorgt voor minder gewichtsverlies. Meer zelfs, je zal soms weer wat bijkomen omdat je lichaam zich moet aanpassen. Bereid jezelf gewoon mentaal voor op die ups en downs en het feit dat de kilo’s er soms niet zo snel zullen afvliegen als je in gedachten had.

    Pin It on Pinterest

    Share This