Fitness

De meest intensieve en efficiënte workout voor slanke, sterke spieren

Sport, sport en nog eens sport. Bewegen in combinatie met een gezonde voeding blijkt de beste manier te zijn om het meeste te halen uit je dieet en je metabolisme te stimuleren. Er bestaan natuurlijk duizenden sporten om uit te proberen maar je focust het best op het opbouwen van je spiermassa. De volgende twee oefeningen geven je een volledige workout waardoor je spieren zullen aansterken en tegelijk mooi slank worden. Doe deze oefeningen 2 tot 3 maal per week en je metabolisme zal je dankbaar zijn.

De routine staat bekend als de ‘Teufel Hunden Routine’, wat zoveel betekent als de ‘duivelse honden’ dus bereid je maar voor op veel zweet maar een bevredigend gevoel achteraf.

De eerste oefening is de dead lift.
Het enige wat je nodig hebt is een (lang) haltergewicht. Zoek eerst uit welk gewicht je aankan en bouw stilaan op.
Voor deze oefening plaats je je voeten parallel en helemaal plat onder de bar. Hou je voeten even ver van elkaar als je heup-schouder breedte. Ga door je knieën tot je de bar kan vastpakken maar let erop dat je heupen onder je schouders blijven. Je handen plaats je iets wijder dan de breedte van je schouders, maar houd je armen gestrekt. Lift de halter omhoog en focus op de kracht die je uitoefent op je hielen, heupen, dijen en knieën. Hou de halter zo dicht mogelijk tegen je scheenbeen. Keer heel langzaam terug naar de beginpositie wanneer je de bar hoger dan je knieën hebt getild. Let op voor de tenen wanneer je de halter neerplaatst!

De tweede bikkelharde oefening zijn pull-ups en push-ups
Iedereen kent deze workouts wel maar ze zijn het meest effectief vlak na een eerste intensieve set oefeningen zoals de dead lifts. Een goede pull-up is wanneer je jezelf optrekt aan een hooggeplaatste staaf, je focust op je adem en je armen gespannen zijn maar je lichaam ontspannen blijft. De juiste push-up betekent : hoofd omhoog, lichaam gestrekt als een plank en adem uit wanneer je jezelf opduwt. Ga voor 5-10 pull-ups of 15-20 push-ups nadat je 3 maal 3-5 tiloefeningen hebt uitgevoerd. Rust de volle 5 minuten uit na elke set zodat je lichaam en spieren tot rust kunnen komen. Herhaal de set nog 2 maal. In totaal zul je zo’n 30 minuten bezig zijn met ongeveer 15 minuten rust. Vergeet niet om een opwarming en een stretchsessie in te rekenen. Kort maar krachtig en zeer effectief voor sterkere maar mooie gevormde spieren!

Pin It on Pinterest

Share This