Lifestyle, Voeding

Negen tips om na een dieetpauze opnieuw te beginnen

Hervallen in slechte eetgewoonten? Een dieetpauze genomen? Een paar kilootjes bijgekomen na een vakantie? Ziek geweest? Het ongelooflijk druk gehad? Het maakt niet uit waarom je je dieet even hebt laten liggen, maar het kan nu moeilijk zijn om opnieuw te diëten. Hier volgen negen tips om opnieuw te starten met je dieet.

  1. Plan je ochtenden.
    Zorg ervoor dat de avond vooraf alles al klaar ligt voor de volgende dag. Leg je kleren en tas al klaar, dek de tafel al en maak je ontbijt al klaar.
  2. Eet fruit.
    Probeer voor elke maaltijd een stuk fruit te eten, een hele week lang. Het zorgt ervoor dat je minder goesting hebt tijdens de maaltijd en dat je de vezels en vitamines binnenkrijgt die je nodig hebt.
  3. Experimenteer met je lunch.
    In plaats van elke middag hetzelfde te eten, experimenteer met verschillende broodsoorten of met pita’s, wraps en bagels. Tijdens de zomer kan een slaatje ook lekker zijn.
  4. Probeer nieuwe recepten uit.
    Experimenteer niet enkel met je lunch, maar ook met je avondmaal. Probeer nieuwe recepten uit van dieetvriendelijke maaltijden.
  5. Gooi junkfood buiten.
    Haal geen ongezonde snacks in huis en leg ze ook niet in je bureaulade. Als er al liggen, geef of gooi ze dan weg. Vervang ze door gemakkelijke, gezonde snacks.


    Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.

    • [do_widget_area sidebar-1]
      • [do_widget id="search-2"]
      • [do_widget id="text-2"]
      • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
    • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
      • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
      • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
    • [do_widget_area wp_inactive_widgets]
    • Schrijf alles op.
      Onderzoek toont aan dat diëters die bijhouden wat ze eten twee keer meer gewicht verliezen dan degenen die dat niet doen. Probeer het eens enkele weken uit.
    • Stel doelen.
      Je hebt waarschijnlijk wel een doelgewicht in gedachten, maar probeer ook doelen op kortere termijn te stellen. Een voorbeeld kan zijn om drie keer per week naar de fitness te gaan of om na het avondeten geen snacks meer te eten.
    • Zoek een vriend.
      Zoek iemand die ook op dieet is, een vriend, familielid of collega. Jullie kunnen elkaar ondersteunen en aanmoedigen en samen naar de fitness gaan.
    • Blijf gemotiveerd. Gun jezelf een (niet met voedsel gerelateerd) pleziertje wanneer je een doel gehaald hebt. Op die manier blijf je gemotiveerd om te volharden in je dieet.

    Pin It on Pinterest

    Share This