Producten

De nieuwste dieettrend : het 7-daags kleurendieet

Het 7-dagen kleurendieet is een slimme manier om je dagelijkse portie groenten en fruit te eten. Sommige wetenschappers beweren dat kleurrijke groenten gezonder zijn en dat ze enorm voedzaam zijn. Elke dag van de week is besteed aan een specifieke kleur. Als je je aan dit dieet houdt, kan je een hoop gewicht verliezen en velen krijgen een gezondere teint en uitstraling.

Dag 1=wit : banaan, bloemkool, look, champignon, ajuin en aardappel. Wit voedsel bevat anthoxanthinen die je bloeddruk en cholesterol verlagen.

Dag 2=rood : rode appel, biet, kersen, pompelmoes, rode druiven, rode pepers, rode aardappel, aardbeien, tomaten en watermeloen. Rood voedsel bevat lycopeen. Een gezonde stof die het risico op prostaatkanker drastisch doet dalen. Een tomatensausje bij je pasta is bijvoorbeeld een van de beste manieren om deze stof te absorberen.

Dag 3=groen : groene appel, artisjok, avocado, asperges, broccoli, groene bonen, komkommer, groene druiven, erwten, limoen, spinazie en courgette. Deze etenswaren bevatten chlorphyl en/of luteïne en deze stoffen verminderen de kans op katarakt. Ander groene groenten beschermen tegen bepaalde vormen van kanker.

De nieuwste dieettrend het 7daags kleurendieet

Dag 4=oranje : abrikoos, pompoen, wortel, pompelmoes, nectarine, appelsien, perzik, zoete aardappel en mandarijn. Oranje eten bevat carotenoïden. Deze stof heeft een positieve invloed op  je ogen, vermindert het risico op kanker, verbetert je immuunsysteem en helpt hartziektes voorkomen.

Dag 5=paars : (bos)bessen, pruim, aubergine, vijgen, paarse druiven en rozijnen. Alles dat paars is bevat anthocyaan. Dit is een antioxidant die je cellen tegen aftakeling beschermt. Vooral bosbessen helpen om vergetelheid tegen te gaan bij ouderdom.

Dag 6=geel : gele appel, citroen, mango, peer, gele pepers, ananas en maïs. Gele voedingswaren hebben dezelfde voordelen als oranje eten.

Op dag 7 eet je alle kleuren van de regenboog. Of als je erg gemotiveerd ben, kan je elke dag ‘regenboogvoedsel’ eten. Probeer je bord zo kleurrijk mogelijk te maken met verschillende verse groenten- en fruitsoorten. Als je nog maar net begint met je dieet volg je beter het kleur-per-dag-schema. Je kan natuurlijk zelf wat variatie aan je eetpatroon toevoegen. Zo kan je op dag 1, de witte dag, een soepje maken van witte groenten, kip toevoegen of zelfs een vinaigrette makken van mosterd, champignon en vetvrije yoghurt.

Pin It on Pinterest

Share This