Gewichtsverlies, Voeding

Op dieet en toch een toetje? Neem dan deze gezonde varianten

Als je een dieet volgt om af te vallen, betekent dit niet dat je helemaal geen lekkere dingen meer mag eten. Eet je namelijk de juiste voedingsmiddelen, dan kun je lekker genieten zonder dat je jouw dieet en de strijd tegen de overtollige kilo’s in gevaar brengt. Ben je een groot liefhebber van lekkere desserts en wil je jouw favoriete gang van het diner niet links laten liggen door een dieet? Lees dan in dit artikel welke drie gezonde desserts je kunt eten om te genieten van lekkere zoetigheden zonder dat je jouw dieet in gevaar brengt.

Op dieet en toch een toetje Neem dan deze gezonde varianten

Kaneel
Kaneel is niet alleen lekker, maar ook erg gezond. In kaneel zit namelijk een stofje dat ervoor zorgt dat de bloedsuikerspiegel stabiel wordt, wat betekent dat er minder insuline in het lichaam achterblijft. Dit klinkt misschien wat vaag, maar grote hoeveelheden insuline in het lichaam zorgen ervoor dat je meer vet opslaat en dan voornamelijk bij de middel. Heb je minder insuline door kaneel te eten, dan betekent dit dus simpelweg dat je buik dunner wordt en je juist goed bezig bent met afvallen. Kaneel is niet alleen lekker als zoet dessert, maar helpt zelfs om af te vallen.

Ongezouten noten
Ongezouten noten zijn erg lekker als dessert en bevatten veel gezonde voedingsstoffen. Deze voedingsstoffen zorgen niet alleen voor een voldaan gevoel (waardoor je minder snel gaat snoepen na het eten), maar ook voor minder buikvet. Enkele noten die je kunt eten, zijn ongezouten amandelen, ongezouten hazelnoten en ongezouten cashewnoten. Let wel op dat je ongezouten noten eet, want noten die gezouten zijn dragen niet goed bij aan de strijd tegen de overtollige kilo’s. Zout is namelijk niet alleen ongezond, maar zorgt ook voor een ophoping van water waardoor je een dikkere buik krijgt.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Fruit
    Veel mensen eten fruit als tussendoortje, maar je kunt jouw favoriete fruit ook eten als toetje. Iedere fruitsoort biedt je de unieke combinatie van zoet en fris: een combinatie die veel mensen lekker vinden om als dessert te eten. En eet je een fruitsoort met een grote hoeveelheid vezels, dan zit je na de maaltijd nog voor uren vol. Dit betekent dat je minder gaat snoepen, waardoor je gemakkelijker afvalt. Vind je het niet zo lekker om een appeltje te eten als dessert? Probeer dan eens een fruitsoort die je normaliter niet zou eten of verwerk jouw favoriete fruit in een smoothie. Met fruit kun je oneindig variëren, dus het is helemaal niet nodig om fruitsoorten te eten die jij eigenlijk niet zo lekker vindt als dessert.

    Pin It on Pinterest

    Share This