Voeding

Opgeblazen gevoel wegkrijgen?

Vermageren kost tijd en moeite, maar met een paar trucjes kun je je een beetje magerder voelen in slechts één dag. Lees verder en lees de tips om dat opgeblazen gevoel weg te krijgen en een platter buikje in de plaats te krijgen tegen het einde van de dag.

1

Drink ’s morgens een kop warm water met limoen. Dit zal je spijsverteringsstelsel wakker maken. Je kunt ook groene thee drinken meteen beetje limoen als je niet houdt van de smaak van warm limoenwater.

Veel mensen krijgen last van hun buik na het eten van zuivel. Als ik hier jou mee aanspreek, eet dan geen yoghurt meer als ontbijt. Kies voor een zuivelvrij ontbijt en vermijd yoghurt, kaas en melk als je je beter wilt voelen.

Yoga helpt je om je lichaam te bevrijden van giftige stoffen. Stretch je lichaam en rek je eens goed uit als je geen tijd hebt voor yoga. Ook dit kan je spijsverteringsstelsel helpen.

Tussen het ontbijt en de lunch kies je voor een tropische snack. Zowel ananas als papaja bevatten enzymen die dat opgeblazen gevoel verminderen. Maak een kommetje met versgesneden fruit of mix ananas, papaja en kokosnoot met water en maak er een smoothie van.

De hele dag door moet je ook traag eten. Te snel eten creëert lucht in ons systeem. Kauw trager om dat opgeblazen gevoel te verminderen en de lucht uit je systeem te houden. Drink ook de hele dag door water om giftige stoffen en overtollig zout uit je lichaam te halen. Zorg ervoor dat je altijd een fles water bij je hebt zodat je de hele dag door goed gehydrateerd blijft.

Eet quinoa. Het bevat veel voedingsstoffen zoals vezels en kalium. Deze stoffen zijn belangrijk om dat opgeblazen gevoel weg te krijgen. Meng quinoa in een salade met bosbessen en boerenkool en geniet van een heerlijk gezonde lunch.

De reden waarom je je snel vol en opgeblazen voelt is omdat je borden of porties te groot zijn. Koop iets kleinere bordjes en schep geen tweede keer op. We verzekeren je dat het helpt!

In de namiddag opteer je het best voor een vezelrijke snack. Veel vrouwen hebben een tekort aan vezels, terwijl die net heel belangrijk zijn om een gevoel van voldaanheid te verkrijgen, je energievol te voelen alsook je minder opgeblazen te voelen. Streef naar een vezelinname van 25 tot 30 gram. Dit doel bereik je door vezelrijke snacks te eten zoals avocado, frambozen, chiazaden en peren.

Sla happy hour over. Of het nu een glas wijn is bij het avondeten of een cocktail tijdens het happy hour, dat drankje kan je een opgeblazen gevoel geven voor heel veel redenen. De alcohol kan niet alleen spijsverteringsproblemen veroorzaken, maar van al dat suiker in dat fruitige drankje voel je je heel snel moe. Kies dus voor plat water met wat limoen en sla die cocktails over.

Sla het dessert over. Voedsel dat veel vet en suiker bevatten, geven je een opgeblazen gevoel. Sla die suikerige dessertjes vol koolhydraten over en opteer voor vers fruit dat veel vezels en water dat het opgeblazen gevoel weghaalt.

Specerijen zoals kaneel en gember zuiveren je systeem. Vooraleer je gaat slapen drink je dus beter een tasje gemberthee met een beetje limoen.

2

Pin It on Pinterest

Share This