Gewichtsverlies

Een platte buik met deze minimale inspanningen

Sit-ups, crunches en dergelijke buikspieroefeningen kunnen eindeloos lijken. Door ze regelmatig uit te voeren versterk je je spieren maar je kan meer doen om een plattere buik te bekomen.

De juiste houding is essentieel.  Sta zoveel mogelijk rechtop en denk eraan om je schouders te rechten als je aan je bureau zit op het werk. Niet alleen lijkt je buik zo al strakker maar je gebruikt zo onbewust je buikspieren.

Water, water en nog eens water. Bij een watertekort heeft je lichaam de neiging om water op te slaan en dit vaak in het onderste deel van je romp wat leidt tot een opgezwollen buik. Anderhalve tot twee liter per dag wordt aangeraden, vaak kan je ook wat schijfjes citroen of ijsblokjes toevoegen voor wat variatie.

Een platte buik met deze minimale inspanningen

Ook al heb je niet veel tijd voor sport of om de fitness een bezoekje te brengen, probeer toch een wandeling van ongeveer 30 minuten in te calculeren. Een ommetje maken boost je metabolisme en helpt vet te verbranden, in het bijzonder het vet rond je middel . Als je voorbeeldig je oefeningen doet, vermijd dan de ‘gadgets’ die zogezegd beloven wonderen te verrichten. Vaak zijn het niet meer dan verkooppraatjes. Investeer dus in tijd voor je blokje om, niet in nutteloze hebbedingetjes.

Geen kauwgom meer ! Door te kauwen slik je overbodige lucht in die je buik opblaast. Voor een frisse adem neem je beter een muntje.

Neem supplementen als dit je nodig lijkt, maar overleg eerst met je arts of apotheker. Denk dan vooral aan extra calcium D-glucarate tabletten en B-complex supplementen bovenop je dagelijkse vitamine inname door onder andere genoeg groenten en fruit te eten. Het is bewezen dat deze 2 supplementen overtollig oestrogeen, dat zorgt dat het lichaam vet vasthoudt rond de middel, helpen afvloeien.

Pin It on Pinterest

Share This