Voeding

Routine of variatie in je dieet?

Werkt een verandering van je dieet in jouw voordeel of ben je beter af met dezelfde routine ? Veel mensen veranderen om de zoveel maand van dieet, ook al vraagt dat veel voorbereiding en tijd. Maar er zijn er ook die steevast zweren bij hetzelfde voedingsplan. En dit kan vaak het geheime wapen zijn tot een succesvol dieet.

3

Hoe meer iemand varieert, hoe meer men gaat eten. Denk maar aan een buffet waar iedereen van alles toch eens wil knabbelen. Zo heb je op het einde van de avond te veel gegeten en zal je te veel calorieën binnengespeeld hebben. Enkele opties zijn natuurlijk noodzakelijk, maar als je moeite hebt om je dieet vol te houden, is het misschien efficiënter om bij één bepaalde maaltijd te blijven. De voorwaarden zijn wel dat deze maaltijd gezond is, je een vol gevoel geeft, gemakkelijk te maken is en je natuurlijk gelukkige maakt. Een vast dieet houdt je op het goede spoor. Je weet wat je mag eten en hoeveel calorieën je eet. Als je alles bijhoudt, zal je ook sneller weten wat je tekort komt of beter laat liggen.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Ook al zweer je bij een vaste routine, je kan je dieet natuurlijk altijd wat ‘bijkruiden’ en gezond blijven. Je kan bijvoorbeeld je ontbijt ‘pimpen’ door steeds verschillende soorten fruit toe te voegen aan je havermout (rozijnen, schijfjes banaan, aardbeien, bosbessen,…). Maar niet enkel de hoofdmaaltijden moeten gezond zijn. Het is aan te raden om vaste, gezonde tussendoortjes te kiezen. Want we kiezen al te vaak wel eens voor een ongezonde snack omdat het sneller gaat. Light kaas en verse frambozen, appels of noten zijn een goed idee als tussendoortje. Hou je aan deze gezonde opties en zorg dat je geen ongezonde snacks in de buurt hebt zoals chips, cake of koekjes.

    1

    Of je nu een vast patroon hebt in je maaltijden of niet, het blijft belangrijk dat je een evenwicht zoekt tussen wat je nodig hebt en wat je eet. Zorg dat je alle aanbevolen voedingstoffen en voedingswaren binnenkrijgt die je dagelijks nodig hebt. Vezels, eiwitten en je porties fruit en groenten zijn de aandachtspuntjes.

    Pin It on Pinterest

    Share This