Producten

Slimme trucjes om gezonder te eten

Alle kleine beetjes helpen, luidt het spreekwoord en dit beamen wij volmondig. Door de volgende kleine tips toe te passen tijdens je maaltijden of dieet kan je al veel calorieën uitsparen, minder vet of suikers consumeren en zelfs je fitheid verbeteren door de verhoogde vitamine opname. Probeer ze zeker allemaal uit !

  • Eet koude groene groenten in plaats van warme. Salade moet je meer kauwen en neemt meer plaats in op je bord waardoor je trager en minder zal eten.
  • Als je je laat verleiden door pizza (Hey, wij veroordelen niet. Groetjes mede pizza-fans ), dep dan de olie van je pizza. Dit bespaart je tot 50kcal per portie.
  • Besprenkel je pasta met lookpoeder of vers geraspte rode pepers in plaats van met Parmezaan. Kruiden bevatten haast geen calorieën tegenover kaas.
  • Bestel vinaigrette bij een slaatje en geen romige dressing (denk aan dressing gebaseerd op mayonaise). Als je de mogelijkheid hebt kan je ook best de vinaigrette in een apart potje vragen. Zo beslis je zelf hoeveel je op je salade giet. Nog beter is Griekse yoghurt als je bijvoorbeeld thuis een slaatje klaarmaakt.
  • Koffie en melk gaan hand in hand voor velen, maar (half-)volle melk bevat vaak meer calorieën en vet dan ongezoete amandelmelk. Op termijn kan je dit heel wat kcal besparen, zeker als je meerdere kopjes per dag opslurpt.
  • Eet witte vis. Kabeljauw, tonijn en goudmakreel zijn veel minder calorierijk dan zalm. Ook al bevat zalm enorm veel gezonde vetten (die je lichaam ook nodig heeft), je kan gemakkelijk vaker afwisselen met lichtere vissoorten.
  • Bak in olijfolie en niet in boter en verkies grillen boven frituren. Grillen blijft nog steeds de gezondste optie omdat je niets van vetstoffen toevoegt.
  • Geef liever de voorkeur aan quinoa dan aan rijst. De populaire graansoort duikt niet voor niets steeds meer op in de ‘gezonde milieus’. Het bevat zoveel gezonde proteïnen en het kan, voor de durvers, genuttigd worden bij het ontbijt ter vervanging van havermout.

Slimme trucjes om gezonder te eten

Pin It on Pinterest

Share This