Fitness

Sport juist, eet juist

Deze tips zorgen dat je het meeste haalt uit je workout. Of je nu regelmatig gaat hardlopen, praktisch in de fitness woont of traint voor een marathon ; wie sport moet zorgen dat hij zichzelf onderhoudt tijdens z’n dieet. Wie goed eet, heeft ook genoeg energie en voelt zich vanbinnen ook lekker om te gaan sporten.

3

Focus je elke dag op een evenwichtig dieet 
Als je gastank leeg is, zal je auto ook niet willen functioneren. Vul je 3 hoofdmaaltijden aan met 2 gezonde snacks om je energielevel hoog te houden en de honger te bestrijden. Als er groenten of fruit, magere eiwitproducten en gezonde koolhydraten (zoals bonen of bladgroenten) op je bord liggen, heb je een gezonde maaltijd voor je staan. Drink ook genoeg water tijdens je maaltijd en voor je workout.

Voorkom flauwtes tijdens het sporten door voor je workout iets te knabbelen
Zo vermijd je niet alleen een dipje, maar krijgen je spieren ook de nodige energie. Eet producten met meervoudige koolhydraten (zoals vezelrijke ontbijtgranen, vetarme yoghurt of melk, een banaan of aardbeien) want deze producten verteren vloten worden in je bloed opgenomen. Eet geen voedsel met een hoog vet- of proteïnegehalte voor je gaat sporten.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    Voedt je lichaam na je sportsessie
    Zo herstel je de glycogeenwaarden (of opgeslagen koolhydraten) in je bloed, vervang je de vloeistoffen in je lichaam (die je kwijtraakt door te sporten) en het helpt je spieren zich opnieuw op te bouwen. Volledige herstelling van de spieren kan 24 tot 48 uur duren, maar je spieren zijn het meest actief de eerste 2 uur na je workout. Hoe sneller je iets eet, hoe beter dus. Een post-workout maaltijd kan bestaan uit zoete aardappel, mozzarella, kalkoen, volkoren boord of pasta, groentjes en/of kip. Drink ook gerust binnen de 2 uur na je workout een sportdrankje, smoothie of fruitsap bij je evenwichtige maaltijd.

    Pin It on Pinterest

    Share This