Fitness

Sporten en afvallen

We willen allemaal afvallen, liefst zo snel mogelijk. Maar met welke sporten verbrand je de meeste calorieën? Vergeet wel niet: sporten moet leuk blijven! Kies dus eerder voor een sport die je graag doet, en dus langer zal volhouden, dan een sport waarbij je per uur meer calorieën verbrandt, maar het slechts een aantal weken zal volhouden.

Sporten en afvallen

1. Tennis, hockey, volleybal, basketbal, rugby, handbal: 500 tot 650 kcal/uur:
Met deze bovenstaande sporten verbrand je ongeveer even veel calorieën, afhankelijk van hoe actief je ze beoefent. Dat lijkt allemaal niet zo veel, maar omdat je het in teamverband doet, kan je altijd steun vinden bij je teamgeno(o)t(en). Bovendien duurt een gemiddelde wedstrijd al snel meer dan uur en beoefen je zulke sporten misschien wel meerdere dagen per week, wat je gezondheid veel eer aandoet.

2. Vechtsport: 500 tot 980 kcal/uur:
Judo, kickboksen, taekwondo, jiujitsu, karate… zijn de ideale sporten om gewicht te verliezen. Als je je gedurende een uur bezighoudt met het slaan en stoten tegen een boksbal, ben je al snel 500 calorieën kwijt. Beoefen je deze sport op een competitief niveau, en sta je bijvoorbeeld in de ring, dan verbrand je al snel het dubbele! Er moet wel bij vermeld worden dat zulke sporten vaak niet langer dan een uur te beoefenen zijn. Maar als je de opwarming erbij rekent zal je toch merken dat vechtsporten goede sporten zijn om af te vallen.

3. Voetbal: 570 tot 890 kcal/uur:
Voetbal is een nog betere sport om gewicht te verliezen dan volleybal of handbal, omdat je veel meer in beweging blijft. Als je actief bezig bent met de voetbalwedstrijd, kan je al heel snel die extra kilootjes verliezen. Een voetbalwedstrijd duurt vaak ook anderhalf uur, waardoor je nog extra calorieën kunt verbranden.

Pin It on Pinterest

Share This