Producten

Start de dag met een magnetron ei-sandwich

Eiwitten zijn onmisbaar

Het lichaam haalt energie uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Eiwitten leveren aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Vaak krijgt het lichaam bij een dieet onvoldoende eiwitten binnen. Hierdoor worden spieren afgebroken. Dit levert gewichtsverlies op, maar uiteindelijk zal het afvallen steeds moeizamer verlopen en verlies je ook aan kracht en gezondheid. Het is daarom belangrijk om bij een dieet altijd voldoende eiwitten binnen te krijgen. Dit kan met een aantal lekkere recepten, waaronder de magnetron ei-sandwich.

Zoet-hartig ontbijt

Op dieet met als doel een platte buik of gewicht verliezen? Sa het ontbijt nooit over. Het ontbijt zet je lichaam aan tot verbranding gedurende de rest van de dag. Met de magnetron ei-sandwich maak je in een handomdraai een heerlijk zoet-hartig ontbijt. Of verpak deze sandwich in folie en neem het mee als lunch. De jam voorziet in onze behoefte aan zoetigheid zonder dit te overdrijven.

Start de dag met een magentron ei-sandwich

Benodigdheden

  • Voor 1 ei-sandwich heb je de volgende ingrediënten nodig:
  • 1 volkoren Engelse muffin
    1 ei
  • 2 eetlepels geraspte cheddar kaas en een laag vetgehalte
  • 1 theelepel aardbeienjam
  • 1 theelepel (room)boter

Bereidingswijze

Snijd de muffin in de lengte doormidden.
Breek een ei in een hittebestendige (koffie)mok, kluts het ei en bestrooi deze met de kaas.
Bedek de mok met een papieren handdoek (keukenrol) en verwarm de mok gedurende 60 seconden in de magnetron. Let erop dat het ei gaar is.
Besmeer de onderste helft van de muffin met boten en jam.
Leg het ei erbovenop en maak de sandwich compleet door de bovenste helft erop te leggen.

Voedingswaarde

De ei-sandwich bevat per portie 238 kcal. Het bevat 5 gram vet waarvan 3 gram verzadigd. Daarnaast bevat het 11 gram cholesterol, 503 mg natrium en 14 gram eiwit. Een eiwitrijk dieet zorgt voor een langer verzadigd gevoel waardoor hongergevoelens afnemen. Bovendien zorgen eiwitten voor een hogere verbranding. Wees zuinig met de aardbeienjam: deze levert loze calorieën.

 

Pin It on Pinterest

Share This