Gewichtsverlies, Lifestyle

Stel nieuwe uitdagingen voor de zomer

Wanneer de zomer eraan komt, is het een goed tijdstip om jezelf uit te dagen op een gezonde manier. Je brengt meer tijd door buiten al sportend en je maakt vaak meer gezonde slaatjes. Dit is het goede moment om je dieet te evalueren, te kijken waar je staat en een trapje hoger te gaan.

Hou je dieetplan en alles wat je eet en doet bij. Hoe meer je je evolutie bijhoudt, hoe meer aandacht je besteedt aan je volgende stappen. Hou 1 week een dagboek bij en schrijf op wat je eet en drinkt. Zo zal je snel merken of er extra alcohol, cocktails, wijntjes op een terrasje of extra maaltijden zoals snacks en ijsjes bijkomen. Je zal enorm veel van bijleren over jezelf.

Door het mooie weer ga je minder vaak de auto nemen. Neem daarom extra beweging op in je programma. Draag een stappenteller en ga vaker wandelen of fietsen. Door de stappen te tellen ben je gemotiveerder. Hou ook dit bij gedurende 1 week. Het doel is om 10.000 stappen per dag te halen. Evalueer waar je staat en wat je moet doen om dat aantal stappen te behalen. Als je na die week de stappenteller niet meer draagt, zal je nog steeds zeer bewust zijn van hoeveel je stapt en waar je kan geraken zonder de auto te hoeven nemen.

Probeer minder suiker te eten gedurende die ene week. Veel mensen zeggen dat dit hun smaakpapillen heeft helpen aanpassen van een levensstijl met te veel suiker naar een gezonde stijl met minder zin in tussendoortjes propvol suiker. Je hoeft geen model of bruid-in-spe zijn om eens een weekje zonder suiker en ongezonde snacks proberen te leven.

Om nog een stapje verder te gaan kan je ook eens een week minder of geen vlees meer eten. Wanneer je vlees-vrij gaat, zal je je maag automatisch meer vullen met fruit en groenten omdat die dubbele porties vormen ter vervanging van vlees. Probeer nieuwe vegetarische recepten en veggieburgers en combineer met salades. Je zal merkent hoe gemakkelijk het is om je dagelijkse groentenporties op te drijven.

Pin It on Pinterest

Share This