Lifestyle

Streefgewicht behouden

Hoe behoud je je streefgewicht? Met deze tips hou je het op peil.

  • Eet voedsel dat je graag eet. Als je houdt van chocolade of chips, maar je beslist om die niet meer te eten tijdens je dieet, kan het zijn dat je je erg slecht en gedemotiveerd zult voelen. En dat is niet de bedoeling. Om een gezonde en haalbare levensstijl aan te nemen, voeg je beter enkele guilty pleasures toe aan je dieet. Een voorwaarde is wel dat je ze met mate eet.
  • Drink voldoende water. Vraag aan iedereen die op een succesvolle manier gewicht heeft verloren wat het belangrijkste ingrediënt was van zijn of haar dieet. Inderdaad ja, water! Drink minstens acht glazen per dag. Water houdt je metabolisme op peil, helpt om vet te verwijderen van je lichaam en helpt je om van zoetigheden af te blijven.
  • Zoek steun. Of het nu je neef, je nicht, je broer of je lief is, het is belangrijk om iemand te hebben die je steunt gedurende het gehele proces. Studies hebben aangetoond dat mensen die, wanneer ze hun streefgewicht behaald hadden, tweemaandelijks naar groepsessies kwamen, gemakkelijker hun gewicht konden behouden.
  • Blijf jezelf uitdagen. Als je je streefgewicht hebt bereikt, stop dan nooit met andere doelen voorop te zetten. Enkele voorbeeldjes: loop of wandel iets sneller, eet meer fruit en groenten of zeg eens nee als je oma je een tweede stukje taart aanbiedt. Vergeet wel niet om jezelf af en toe eens te belonen (ga naar de cinema, koop jezelf nieuwe kleren, ga naar de schoonheidsspecialiste…) wanneer je je doel hebt bereikt. Beloningen zijn meestal de beste motivatie! *Herinner jezelf Neem een foto van jezelf wanneer je het meeste woog en hang het ergens waar je het goed kan zien. Kijk er af en toe eens naar om te zien waar je op dat moment stond, en wat je nu al bereikt hebt.

 

Pin It on Pinterest

Share This