Fitness

5 manieren om het meeste te halen uit je workout

Of je nu een korte cardiosessie hebt gepland of 2 uur vrijmaakt om in de sportschool door te brengen, iedereen wil het maximum halen uit zijn workout. Je moet natuurlijk altijd blijven letten op de gezondheid van je lichaam. Vaak kan je je sportsessie optimaliseren met enkele kleine wijzigingen in je routine. De volgende vijf tips helpen je om blessures en oververmoeidheid te vermijden en om de resultaten te verbeteren. Lees ook zeker het vervolg met nog vijf adviezen !

5 manieren om het meeste te halen uit je workout

1. Warm op ! Door meteen te beginnen sporten, krijgt je lichaam een grote shock. Door op te warmen met lichte cardio laat je je bloed beter stromen en begint je hart al extra te pompen.

2. Bereid je workout voor. Plan welke machines je zult gebruiken in de sportschool of welk toertje je zult lopen voor je de deur uit gaat. Zo verspil je geen kostbare tijd. Kies haalbare doelen aan de hand van je beschikbare tijd en je fitheidsniveau. Zo heb je meer kans dat je deze doelen ook echt zult halen.

3. Maak je trainingen steeds intensiever. Start niet met de zwaarste oefeningen, anders bestaat de kans dat je na twee minuten uitgeteld op de grond ligt waardoor je gedemotiveerd zult raken. Je vermijdt hierdoor ook de kans op blessures doordat je jezelf te hard pusht.


Error: Your Requested widget " enhancedtextwidget-3" is not in the widget list.
  • [do_widget_area sidebar-1]
    • [do_widget id="search-2"]
    • [do_widget id="text-2"]
    • [do_widget id="sociallyviral_recent_posts_widget-2"]
  • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-3"]
    • [do_widget id="enhancedtextwidget-2"]
  • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

    4. Noteer de vooruitgang die je maakt. Doordat je lichaam went aan de dagelijkse routines zal je minder snel zelf de resultaten merken. Als je alle details en vooruitgang bijhoudt, blijf je gemotiveerd en kan je de intensiteit geleidelijk aan opvoeren.

    5. Verzamel genoeg energie door te eten voor je workout. Als je niets eet voor je gaat sporten, zal je suikerwaarde snel dalen en je lichaam gaat dan in ‘overlevingsmodus’. Je zal duizelig en loom worden tijdens de training waardoor je inspanning minder effectief zal zijn. Voor je gaat afzien in de sportzaal eet je best iets lichts en voedzaams om je energiepeil de hoogte in te doen schieten en je suikerwaarden te stabiliseren. Voorbeelden van een lichte pre-workout snack zijn mueslirepen, citroendrankjes of een banaan.

    Pin It on Pinterest

    Share This